سریال‌هایمان باید مخاطب 40 میلیونی داشته باشند

سریال‌هایمان باید مخاطب 40 میلیونی داشته باشند

در میان شبكه‌های تلویزیونی بیش از بقیه شبكه خبر را پیگیری می‌كنم و می‌کوشم عین خبر را رصد كنم و تحلیل را براساس دیدگاه و جهان‌بینی خودم شكل دهم.
در كنار شبكه خبر رسانه ملی، شبكه‌های خبری مختلف خارجی را هم پیگیری می‌كنم، ولی در نهایت خودم هستم كه به آرای خودم جهت می‌دهم نه این شبكه‌ها. شبكه خبر ایران موفق است چون سعی می‌كند در اغلب اوقات عین خبر را به مخاطب عرضه كند و بسیاری از شبكه‌های تلویزیونی و برنامه‌سازان ناموفق هستند چون می‌خواهند عقیده خود را به مخاطب حقنه كنند.
از منظر تكنیكی كه سریال‌های تلویزیونی را پیگیری می‌كنم متوجه برخی ضعف‌های مشهود در كارگردانی شده‌ام. كشور ما عقبه بالایی در تولید سریال دارد و این‌كه مثلا می‌بینیم در یك سریال خط فرضی رعایت نشده برخورنده است و نشان‌ می‌دهد افراد را در جایگاه غلط به كار گرفته‌اند. 
از منظر محتوایی هم غیر از كوشش برای مستقیم‌گویی برخی مفاهیم، برخی همكاران ما سعی دارند همه چیز را از فیلتر دیدگاه‌هایشان عبور دهند بنا بر این به بن‌بست مضمونی و افتادن در دام تكرار سریال‌ها و برنامه‌های فاقد عمق افتاده‌اند. نویسنده و كارگردان باید آزاد باشد كه بر اساس جوشش درونی‌اش بنویسد و بسازد.  در كشور 80 میلیونی ایران نباید دلخوش باشیم به مخاطب یك‌میلیونی. باید محصولی ساخت كه لااقل 40 میلیون نفر آن را ببینند. این امر زیاد سخت نیست و كافی است اندكی راحت‌تر به سراغ سوژه‌های بكر و دست اول برویم و شرایط استفاده از آنها فراهم شود.