سرخابی‌های خسته به شمال رسیدند

پایان سال برای پرسپولیس و استقلال

سرخابی‌های خسته به شمال رسیدند

 هفته بیست و دوم لیگ برتر كه از روز پنجشنبه با دو بازی در تبریز و مسجدسلیمان آغازشده بود و دیروز با دو بازی دنبال شد، امروز با دو مسابقه حساس پیگیری می‌شود؛ مسابقاتی كه در
 یك سوی آن نمایندگان پرطرفدار فوتبال ایران حضور دارند. اگر این دو تیم در دیدارهای امروز با پیروزی به كار خود پایان دهند، جدول لیگ از همیشه داغ‌تر خواهد شد؛ جدولی كه جذابیتی مثال‌زدنی پیدا كرده است. البته نباید از حق گذشت كه هر دو تیم پرطرفدار تهرانی كاملا خسته به بازی‌های امروز رسیده‌اند. مشخص نیست در حالی كه تیم ملی برنامه مشخصی برای خرداد ندارد و هنوز سرمربی تیم ملی هم معرفی نشده، چرا سازمان لیگ این همه اصرار دارد كه بازی‌ها را در تاریخ معینی به پایان برساند و این گونه با فشار خود، بی‌رحمانه امید سرخابی‌ها را برای هر دو جام داخلی و خارجی از بین می‌برد. مدیران سازمان لیگ می‌دانند اگر كمی به این دو تیم استراحت و زمان بدهند، در هر دو جام داخلی و خارجی امید خواهند داشت و پرسپولیس در حذفی هم امید قهرمانی می‌شود. ضرورت دارد برنامه‌های سازمان لیگ تغییری اساسی كنند و فدراسیون با نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا مهربان‌تر باشد. اگر سرخابی‌ها از زیر چرخ برگزاری پرفشار بازی‌ها خارج شوند، بازی‌ها در شرایط عادلانه‌تری برگزار خواهد شد.
 پرسپولیس كلافه از داوری
پرسپولیس در دو بازی لیگ قهرمانان قربانی اشتباهات آشكار داوری شد؛ اشتباهاتی كه سه امتیاز از پرسپولیس گرفت تا یكی از نمایندگان سه‌گانه ایران در لیگ قهرمانان حالا فقط یك امتیاز داشته باشد و در انتهای جدول گروه D قرار بگیرد. حالا پرسپولیس دوباره به جام خلیج فارس برگشته و بازی هفته 22 در لیگ برتر ایران را برگزار می‌كند. شاگردان برانكو در حالی در بازی خارج از خانه مقابل سپیدرود حاضر می‌شوند كه از داوری‌های ظالمانه آسیایی كلافه و از برنامه پرفشار و بی‌رحم سازمان لیگ ایران خسته هستند.
برانكو در شرایطی به سپیدرود نادر
دست نشان رسیده كه نیمی از توان خود را باید برای لیگ قهرمانان ذخیره كند آن هم در حالی كه بازیكنان باكیفیتی مثل ماهینی و انصاری را به دلیل مصدومیت‌های شدید از فهرست فصل خارج كرده است.
سپیدرود با سرمربی جدیدش بی‌تردید دچار تحول شده و همین كار را برای برانكو سخت می‌كند. البته تیم برانكو با وجود افتی محسوس در این روزها توان پیروزی مقابل سپیدرود متحول شده حتی در خانه این تیم را دارد.
بازیكنان تازه‌وارد پرسپولیس باید خود را به سرمربی و به‌خصوص به هواداران ثابت كنند. آنها به این بازیكنان امید بسیاری بسته بودند، ولی درخششی از آنها ندیدند و منتظر یك نمایش جذاب از آنها هستند.
 باز هم بردی پر گل؟
استقلال شفر در این فصل عملكردی متغیر داشته و نمودار سینوسی این تیم نشان می‌دهد روزهایی خیلی خوب و روزهایی خیلی بد بوده. این روزها حال استقلال خوب است. از زمانی كه پاتوسی به آبی‌ها اضافه شده این تیم در نیمه هجومی خود كمترین مشكلی نداشته و بردهای پرگل بسیاری را ثبت كرده است و هواداران امیدوارند امروز هم بردی پر گل ببینند‌. حالا استقلال در برابر تیم مجید جلالی بازی می‌كند. تیمی كه هفته گذشته لیگ برتر (8 روز قبل) موقف شد پرسپولیس را متوقف كند. شفر بی‌توجه به نتیجه آن بازی و بدون ترس باید بازی كند. استقلال تا 25 روز بعد در لیگ قهرمانان بازی ندارد و همین فرصت خوبی است تا كمی قوای خود را روی لیگ برتر متمركز كند. با توجه به برنامه پرفشار سازمان لیگ، نمی‌توان توقعی از نمایندگان ایران داشت كه در هر دو جام بدرخشند و كاش شفر هم توان تیم خود را روی لیگ برتر بگذارد، چون با تحولی كه ورود پاتوسی در استقلال ایجاد كرد، می‌توان به موفقیت آبی‌ها در لیگ برتر امید داشت. شفر جدا از اسماعیلی كه به دلیل مصدومیت در لیگ قهرمانان باید به استراحت بپردازد، دیگر نیروهای خود را در اختیار دارد و امیدوار است بتواند از این بازی خانگی با دست پر خارج شود.
  صدرنشینی  تراكتور
تراكتورسازی تبریز در ادامه نمایش‌های درخشان خود، پنجشنبه پدیده را در تبریز شکست داد تا با 43 امتیاز در صدر لیگ برتر جای بگیرد.
تك‌گل تراكتور در این بازی را آنتونی ساتوكس در دقیقه 21 به ثمر رساند تا حدود 30 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه یادگار امام‌(ره) غرق در شادی شوند. تیم تراكتور در این فصل به لطف درخشش سه كاپیتان تیم ملی ایران تیمی قدرتمند شده و به هماهنگی كاملی هم رسیده است. آنها بعد از كسب این سه  امتیاز ارزشمند و این برد روحیه‌بخش وارد تعطیلات شدند، چون بازی بعدی تراكتور در لیگ برتر
 10 فروردین در اهواز مقابل استقلال خوزستان برگزار خواهد شد.
 برد سایپا در مسجدسلیمان
سایپا در آخرین بازی خود در سال 97 به یك برد ارزشمند خارج از خانه دست پیدا كرد و نفت مسجدسلیمان را با یك گل شكست داد. پنج دقیقه بعد از آن‌كه امید خالدی از سایپا اخراج شد، امیرحسین حسین‌زاده در دقیقه 87 تنها گل بازی را برای نارنجی‌ها به ثمر رساند تا تیم فوتبال سایپا مانند تیم والیبال سایپا  در روز پنجشنبه به یك برد ارزشمند برسد. اخراج سارفو از سایپا در دقیقه 66 و اخراج علی دایی سرمربی نارنجی‌ها از نکات جالب بازی سایپا در مسجدسلیمان بود.
 افتتاح فولاد آره‌نا با 2گل
ورزشگاه زیبا و مجهز فولاد آره‌نا دیروز با بازی فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان افتتاح شد که این افتتاحیه 2 گل داشت. کی‌روش استنلی در دقیقه 69 از روی نقطه پنالتی سپاهان را پیش انداخت اما حسن بیت‌سعید در دقیقه 81 بازی را به تساوی کشاند تا سپاهان با 42 امتیاز به رده دوم جدول صعود کند.
 برنامه بازی‌ها ی امروز
سپیدرود رشت - پرسپولیس ـ ورزشگاه سردار جنگل رشت ـ ساعت 16:30
استقلال تهران - نساجی مازندران ـ ورزشگاه آزادی ـ ساعت 19