گرگ ژاپنی

گرگ ژاپنی

در چند ماه اخیر و از سال ۲۰۱۸ میلادی، زمین‌های كشاورزی و مزارع شهر «كیسارازو» ژاپن به محلی برای گرگ رباتیك ترسناك تبدیل شده اما جای نگرانی نیست، این گرگ با وجود ظاهر ترسناكش برای بومیان این منطقه خطری ندارد.
به گزارش ایلنا، اسم این ربات «گرگ ابرهیولا» است و مهندسان برای جلوگیری از خورده شدن محصولات كشاورزان توسط جانوران گیاهخوار وحشی، آن را طراحی كرده‌اند. در واقع، پدیدآوردن این گرگ ترسناك داستان غم‌انگیزی دارد. گرگ‌های محلی ژاپن در اوایل قرن نوزدهم منقرض شدند و دلیل چنین کاری، موج شكار و نسل‌كشی گرگ‌ها بود كه با حمایت دولت انجام می‌شد.
امروزه بسیاری از مناطق ژاپن به خاستگاه تعداد چشمگیری از آهو، گوزن و گراز وحشی تبدیل شده است. گرازها به خوردن محصولات زراعی كشاورزان علاقه زیادی دارند و باعث تخریب زمین‌های برنج و محصولات دیگر می‌شوند. حالا كشاورزان و دولت بعد از گذشت 200 سال، برای حل این مشكل گرگ مصنوعی ساخته‌اند تا جبران گرگ‌هایی باشد كه موجب انقراضش شده‌اند. 
این گرگ‌های مصنوعی عامل مؤثری برای برقراری توازن محیطی در منطقه به شمار می‌روند. گرگ رباتیك در مرحله آزمون و خطاست و تاكنون موفقیت‌های زیادی از آن حاصل شده است. آنقدر موفق بوده كه بنا به گزارش شبكه تلویزیونی (آساهی) قرار است تعداد زیادی از آن تولید شود.