آماده‌باش برای  آخرین چهارشنبه سال

حوادث چهارشنبه‌سوری تا کنون 2 قربانی گرفته است

آماده‌باش برای آخرین چهارشنبه سال

یك روز مانده به چهارشنبه آخر سال که انفجار موادمحترقه دو قربانی در كشور گرفته است. نخستین قربانی اوایل اسفند امسال هنگام كار با موادمحترقه بر اثر انفجار جان خود را از دست داد. پسر 18 ساله اهل مشهد هم دومین قربانی بود كه روز جمعه بر اثر انفجار ترقه در خانه‌شان كشته شد. این در حالی است كه در حوادث چهارشنبه‌سوری سال گذشته سه نفر جان باخته بودند. از صبح فردا نیروهای امدادی و انتظامی در آماده‌باش كامل هستند تا از وقوع حوادث جلوگیری كرده و با هنجار‌شكنان برخورد كنند. به گفته سخنگوی آتش‌نشانی، سازمان آتش‌نشانی با توجه به نزدیك شدن به ایام چهارشنبه پایان سال، آمادگی خود را برای ماموریت‌های محوله انجام خواهد داد و از روز سه‌شنبه 28 اسفند همه 130 ایستگاه فعال آتش‌نشانی و تمام آتش‌نشانان برای پوشش ایمنی شهر و با استقرار بیش از هزار تیم عملیاتی جهت تامین ایمنی شهروندان در آماده‌باش كامل هستند.
جلال ملكی افزود: در این شب تعدادی از نمایندگان سازمان‌ها، ارگان‌های امدادی و همكارهای پشتیبان همانند عوامل اورژانس، نیروی انتظامی، ستاد بحران، عوامل پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی كه وظیفه برقراری نظم و تامین ایمنی و امدادرسانی به موقع به شهروندان را به‌عهده دارند در ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران مستقر هستند.
فرمانده نیروی انتظامی هم با تاكید بر این‌كه پلیس مخالف شادی مردم نیست، گفت: نیروی انتظامی كنار مردم است و با كسانی كه بخواهند آرامش را از مردم بگیرند، برخورد خواهد كرد.
سردار اشتری ادامه داد: برای چهارشنبه آخر سال توصیه‌های لازم صورت گرفته و آمادگی كافی در این زمینه داریم.
جانشین پلیس آگاهی ناجا هم از افزایش 25 درصدی كشف مواد محترقه طی 11 ماهه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد. سردار مسعود منفرد اظهار كرد: مراسم چهارشنبه آخر سال در ایران از دیرباز آتش‌بازی و پریدن از روی آتش بوده كه به مرور زمان و به خصوص طی چند سال اخیر به آتش‌بازی و ترقه‌بازی با مواد محترقه رسیده كه این امر باعث ایجاد خسارت‌های مالی و جانی جبران‌ناپذیری می‌شود.
وی افزود:افرادی كه خواسته یا ناخواسته با استفاده این مواد منجر به مرگ یا صدمات جانی كسی شوند مرتكب جرم شده و به طور قطع برخورد قانونی لازم با آنان صورت خواهد گرفت.
منفرد با تاكید براین‌كه تمام تلاش پلیس ایمنی لازم برای برقراری شادی مردم در این ایام است، به والدین و افراد بزرگ خانواده توصیه كرد: كنترل محسوس و نامحسوس از فرزندان و جوان‌های خود داشته باشند كه خدای نكرده مشكلی برای آنها پیش نیاید.