نسخه Pdf

هفت سین هفت ستاره

پرسش‌های نوروزی چاردیواری از ۷ بانو

هفت سین هفت ستاره

ســحر زكریا ( بازیگر)


  یكی از شیرین‌ترین پدیده‌های دوران كودكی عید بود و دو هفته تعطیلی‌اش. مدرسه‌ها تعطیل می‌شد، لباس نو می‌پوشیدیم، دید و بازدید می‌رفتیم، برنامه‌های تلویزیون می‌دیدیم و به طور كل با تمام وجود شادی و نشاط عیدانه را حس می‌كردیم. الان هم عید زیباست، اما از آنجا كه حس كودكانه لطافت خاص خود را داشت و همچنین در قدیم عید ویژه‌تر و كامل‌تر از الان برگزار می‌شد احساس می‌كنم عیدهای قدیم را بیشتر دوست داشتم.
  همهمه پیش از عید آمیخته‌ای از سختی‌ها و شیرینی‌هاست. معمولا مردم در روزهای آخر سال به یاد انجام دادن و كامل كردن بسیاری از كارهای خود می‌افتند. حتی گذشته از خرید و خانه تكانی، اصراردارند به پزشك مراجعه کنند و تمامی كارهای نصفه نیمه‌شان را به اتمام برسانند. به همین دلیل خیابان‌ها در روزهای پایانی سال مملو از جمعیتی بی‌سابقه است. ترافیكی كه ایجاد می‌شود كار را دشوار می‌كند، اما شادی و شورونشاط مردم دیدنی است.
  بله، هفت‌سین را می‌چینم. آن را ساده می‌چینم و در بین سین‌ها سكه را از همه بیشتر دوست دارم. معمولا مادرم سبزه اضافه سبز می‌كند. من هم از ایشان سبزه می‌گیرم و سر سفره هفت‌سین خود قرار می‌دهم.
  قدیم معمولا به ما پول، هدیه می‌دادند. چون عید اقوام زیادی را می‌دیدیم و تقریبا از همه، پول عیدی می‌گرفتیم خیلی زود پولمان جمع می‌شد و می‌توانستیم با آن مبلغ چیزی كه دوست داریم را بخریم. این لذت زیادی داشت. استقلال كوچكی بود و برای ما ارزش داشت.
  در سالی كه گذشت عزیزان زیادی را از دست دادیم. امیدوارم سال آینده شاهد اتفاقات خوب و نیكو باشیم. تمامی هموطنان دست به دست هم بدهیم و سرزمینمان را به مدینه فاضله‌ای تبدیل كنیم كه در آن فقط رویدادهای شیرین رخ می‌دهد.