نسخه Pdf

هفت سین هفت ستاره

پرسش‌های نوروزی چاردیواری از ۷ بانو

هفت سین هفت ستاره

سـاناز مینایی (سرآشپز)


​​​​​​​   وزش باد بهاری و بیدارشدن گل‌ها و درختان در این فصل وجود هركس را به شكلی به وجد می‌آورد. این حس همواره در من زنده بوده و هست، اما در دوران كودكی به دلیل فراغت بال و آرامش خیال، این نوع احساس به مراتب قوی‌تر و پررنگ‌تر است.
   پایان سال گویی كه مسابقه‌ای برای رسیدن برپاست، رسیدن به همه یا دست كم بخش مهمی از خواسته‌ها و كارهای نیم تمام، به همین دلیل روزهای آخرسال شلوغ‌تر از سایر اوقات است. این هیاهو و همهمه زیباست، چون عامل اصلی ایجاد آن طبیعت زیبا و بیدارشدن گل‌ها و درختان است. 
   هفت‌سین را با عشق و علاقه می‌چینم و تمام مراسم مربوط به شروع سال‌نو را با جزئیات كامل انجام می‌دهم. من هفت‌سین را با دقتی ویژه می‌چینم و در انتخاب هر سین حساسیت بسیاری دارم. سبزه را بیشتر دوست دارم چون سرسبزی و طراوت و تازگی دارد.
   در دوران كودكی هنگام لحظه تحویل سال تمام خانواده من حتی خواهر و برادرهایی كه ازدواج كرده بودند در خانه ما دور سفره هفت‌سین جمع می‌شدند. همگی در كنار هم می‌نشستیم. پس از لحظه تحویل سال پدرم كتاب قرآن را باز می‌كرد و از داخل آن به هركدام از ما اسكناسی نو و تانخورده عیدی می‌داد. گرفتن آن اسكناس از دست مهربان پدر لذت فراوان داشت. روز پدر و همزمان شدن آن با آغاز سال نو هم فرصتی است تا قدر آنها را بیشتر بدانیم.
   برای همه هموطن‌های عزیزم مهم‌ترین آرزویم این است كه هركجا هستند دل خوش همراه با آرامش و ایمان به پروردگار یكتا و یكدلی و یكرنگی داشته باشند.