پلی كه همسطحش فروردین بود

پلی كه همسطحش فروردین بود


امسال و در ایام نوروز آنچه از آمارها و رقابت‌ها و بازخورد‌ها برمی‌آید این است كه صدا و سیما با وجود تمركز بر خبر و درگیر بودن ذهن مردم در ماجرای سیل موفق شد نظر مردم را با برنامه‌های غیرخبری از جمله تاك‌شوها، برنامه‌های تركیبی و جنگ جلب كند.
آمار بازدید و نظرات درباره مجموعه‌های مختلف برنامه‌های تركیبی موید این ادعاست .
یكی از این برنامه‌ها كه توانست مخاطبان زیادی به دست بیاورد، جنگ‌های نوروزی و برنامه‌های تركیبی بود.
بعضی‌ها اعتقاد دارند اساسا ایام نوروز به دلیل دید و بازدید‌ها و به‌خاطر نداشتن تمركز زمانی مخاطبان زمان مناسبی برای پخش برنامه‌های دنباله دار نیست و برنامه‌های تك‌قسمتی یا جنگ‌ها ‌می‌تواند مخاطب بیشتری جلب كند؛ ادعایی كه نزدیك به واقعیت می‌نماید.
 با این توضیحات شاید بشود یكی از برنامه‌های خوب نوروز امسال را پل فروردین دانست که احسان ارغوانی تهیه‌کنندگی آن را به عهده داشته‌است. این تهیه‌کننده درصدد است برنامه‌های متفاوت را روانه آنتن کند.
 برنامه‌ای كه حاضر نشده به قیمت سخت تر شدن كار‌ها سطح برنامه را پایین بیاورد و این را می‌شود از حتی یك بار دیدن برنامه دریافت.
در بسیاری از برنامه‌ها با توجه به این‌كه دعوت از چهره‌های مشهور یكی از بخش‌های سخت برنامه‌هایی از این دست محسوب می‌شود و مستلزم هماهنگی و صرف انرژی زیادی است، تلاش می‌كنند تا بیشترین استفاده زمانی را از چهره‌های دعوت شده در برنامه ببرند . این اتفاق اما در پل فروردین نیفتاده بود و اغلب چهره‌ها بیش از پنج تا شش دقیقه در استودیو صحبت نمی‌كردند و تلاش برای پایین نیامدن سطح پل فروردین را می‌شد در بخش‌های مختلف آن دید.
 تیتراژ برنامه را علیرضا قربانی خوانده است؛ خواننده سختگیری كه حتی راضی كردن او برای خواندن تیتراژ یك سریال هم چندان ساده نیست چه رسد به این‌كه بخواهد تیتراژ یك برنامه تركیبی را بخواند .
از سوی دیگر اسامی مهمانان برنامه نشان می‌دهد كه نگاه عوامل برنامه به چهره‌های درجه یكی بوده است كه از محبوبیت كافی برخوردار بوده و حاضر نشده اند به دلیل موانع موجود در هماهنگی‌ها به مهمانان درجه 2 و 3 اكتفا كنند.
اغلب میهمانان برنامه از هادی كاظمی تا بابك حمیدیان، مینا ساداتی، بهنام‌ تشكر تا دكتر محمد اصفهانی و گوهر خیراندیش و... فقط بخش كوچكی از برنامه بودند و اغلبشان بیش از پنج تا شش دقیقه در این برنامه صحبت نكردند. در حالی كه همین چهره‌ها شاید برای پر كردن برنامه یك ساعته كافی باشند و می‌توانند از قضا مخاطب را هم پای برنامه نگه دارند .
ادامه در صفحه 6