جاسوسی سعودی‌ها از مدیر آمازون

جاسوسی سعودی‌ها از مدیر آمازون

مدیر امور امنیتی شركت آمازون اعلام كرده دولت سعودی به گوشی هوشمند جف بزوس، مدیرعامل و موسس این شركت دسترسی یافته و برخی اطلاعات خصوصی آن را به سرقت برده است.
به گزارش فارس، گاوین دی بكر كه مدت‌هاست با شركت آمازون همكاری دارد، تصریح كرده بررسی‌های وی در این زمینه كه از ماه ژانویه آغاز شده، حاكی است متن مكالمات خصوصی جف بزوس و لورن سانچز، مجری سابق تلویزیون به دست سعودی‌ها افتاده است. این دو نفر بعد از مدتی رابطه عاشقانه با یكدیگر ازدواج كردند. این موضوع اولین بار توسط روزنامه نشنال اینكوآیرر افشا شد و بزوس ماه قبل مالك این روزنامه را به تلاش برای باجگیری از خود متهم كرد.ظاهرا این روزنامه تصاویر خصوصی بزوس را در این ارتباط در اختیار داشته است. دی بكر افزوده شركت آمریكن مدیا، مالك روزنامه مذكور به طور خصوصی از وی خواسته بود یافتن هرگونه شواهدی را در مورد جاسوسی الكترونیك از بزوس تكذیب كند. هنوز مشخص نیست رابطه سعودی‌ها و آمریكن مدیا در این زمینه تا چه حد عمیق و گسترده بوده است.
عربستان سعودی این خبر را تكذیب كرده ولی دی بكر تصریح كرده شواهد موجود در این زمینه را برای بررسی‌های بیشتر در اختیار مقامات آمریكا قرار می‌دهد.