نسخه Pdf

سریع‌تر كردن عملكرد دستگاه‌های اندرویدی

سریع‌تر كردن عملكرد دستگاه‌های اندرویدی

احمد محمدحسینی

شاید شما هم بعد از چند ماه استفاده از یك تلفن همراه اندرویدی حس كنید دستگاه سرعت قبلی را ندارد و این امر موجب می‌شود پس از مدتی كوتاه از دستگاه خود احساس نارضایتی كنید. اما دلیل اصلی این مشكل چیست؟ نصب هر برنامه روی دستگاه، بخشی از حافظه شما را به خود اختصاص می‌دهد، حال به شما آموزش می‌دهیم چطور برنامه‌های خود را مدیریت كرده یا از روی دستگاه حذف كنید.
  وارد بخش تنظیمات یا Setting دستگاه خود بشوید.
  گزینه نرم‌افزارها یا Apps (در برخی دستگاه‌ها با نام برنامه‌های كاربردی نیز یافت می‌شود) را پیدا كرده و آن را باز كنید.
  در زبانه بالای صفحه باز شده، گزینه همه موارد یا All  را انتخاب كنید.
  در این زبانه، نرم‌افزارهای خود را مشاهده می‌كنید و می‌توانید روی هر یك از آنها كلیك كرده تا اطلاعات مربوط به همان نرم‌افزار را مشاهده كنید.
  برای حذف برنامه از گزینه Uninstall استفاده كنید. ممكن است برنامه‌ای روی سیستم شما باشد كه از آن استفاده نمی‌كنید، ولی گزینه حذف برنامه برای آن وجود نداشته باشد. در این صورت با یك برنامه پیش‌فرض روبه‌رو هستید كه امكان پاك كردن آن از روی دستگاه وجود ندارد.
  در چنین شرایطی می‌توانید برنامه را مسدود كرده یا آن را به‌صورت موقت از كار بیندازید. برای این كارها به ترتیب گزینه‌های Disable یا Force stop را فعال كنید.
نكته: پیشنهاد می‌كنیم اگر از برنامه‌ای استفاده نمی‌كنید، برای باز كردن بخش بیشتری از حافظه دستگاه از گزینه Uninstall updates  نیز استفاده كنید تا تمام به‌روزرسانی‌های انجام شده برای این برنامه از روی تلفن همراه اندرویدی شما پاك شود. این كار سرعت دستگاه را بهتر خواهد كرد و علاوه بر آن بخشی از حافظه داخلی دستگاه شما آزاد خواهد شد كه بیشتر بودن حافظه آزاد مساوی با سرعت بهتر و عملكرد سریع‌تر است.