تولید كمپرسور در کشور با استانداردهای بین‌المللی

تولید كمپرسور در کشور با استانداردهای بین‌المللی

یك شركت دانش بنیان داخلی با تكیه بر دانش فنی جمعی از دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی شریف در حوزه طراحی و ساخت تجهیزات فشار بالا در كشور مشغول به فعالیت است.
به گزارش جام‌جم و به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری، این شركت دانش بنیان در كشور كه با همت و تلاش جوانان ایرانی راه‌اندازی شده در حال حاضر قادر به تولید كمپرسورهای فشار قوی است. مزیت اصلی محصولات این شركت نسبت به محصولات با كاربرد مشابه، قیمت و هزینه‌های تعمیرات و نگهداری آن است. همچنین این شركت در مرحله طراحی كمپرسورها تا فشار 5000 بار است.
علی آرام، مدیرعامل شركت هیدروتك شریف پارسیان، با اشاره به مكانیزم تحریك هیدرولیكی كمپرسورهای تولیدی شركت گفت: مكانیزم تحریك هیدرولیكی شركت ما همانند مكانیزم شركت‌های معتبر دنیا چون هایدروپك آمریكا و ایدرومكانیكا ایتالیا است. كمپرسورهای تولیدی شركت نیز مطابق با استانداردهای بین‌المللی تولید می‌شود.
وی افزود: شركت ما با تكیه بر دانش هیدرولیكی كسب شده در طول سال‌های اخیر، قادر به طراحی و ساخت جك‌های هیدرولیكی یك‌كاره و دوكاره، یك‌طرفه و دوطرفه است.
به گفته مدیر عامل این شركت دانش بنیان، متخصصان شركت با تكیه بر دانش فناوری فشار بالا، در حال فعالیت در حوزه‌هایی همانند پرس ایزواستاتیك سرد و گرم، فرآوری فشار بالای مواد غذایی است و با توجه به تجربه اندوخته شده طی سال‌های اخیر، قادر به تولید جك‌های فشار بالا و كورس بالا نیز هستیم.
این فعال دانش بنیان در ادامه عنوان كرد: كمپرسور جایگاه گاز طبیعی از دیگر محصولات شركت ماست. این كمپرسورها در سه سطح جایگاه خانگی، جایگاه متوسط و جایگاه بزرگ تولید می‌شود.
وی ادامه داد: جك‌های هیدرولیكی دیگر محصول تولیدی ماست. جك‌های هیدرولیكی برای ایجاد قدرت به صورت خطی در صنعت استفاده می‌شود. در كاربردهای مختلف صنعتی ابعاد جك متنوع است كه در بیشتر مواقع صنعت‌گران در انتخاب جك مد نظر خود با مشكل روبه‌رو می‌شوند. دلیل این مساله نبود دانش كافی برای طراحی این جك‌ها بر اساس فشار و كورس مورد نظر آنهاست.
مدیر عامل این شركت دانش بنیان درباره تعداد شاغلان شركت، گفت: در حال حاضر هشت نفر در شركت ما مشغول به فعالیت هستند و نیازهای داخلی را به كمك این نیروهای جوان تامین كرده‌ایم. در مرحله بعدی پس از كسب استانداردهای بین‌المللی، نسبت به صادرات محصولات تولیدی شركت اقدام خواهیم كرد.