انتقاد نمایندگان از غیبت وزیران در جلسه بررسی سیل

انتقاد نمایندگان از غیبت وزیران در جلسه بررسی سیل


حضور نیافتن وزرای دولت در جلسه‌ مجلس برای بررسی وضعیت سیل‌زدگان، انتقاد نمایندگان مجلس را به دنبال داشت.
به گزارش فارس، حمیدرضا حاجی‌بابایی، نماینده همدان در تذكری شفاهی در جلسه علنی دیروز گفت: وزرا را برای ارائه گزارش در مورد وضعیت سیل زدگان به مجلس فراخواندیم و حتی جلسه فراكسیون را نیز تعطیل كردیم، اما آنها حضور نیافتند، پس هیچ دلیلی جز ضعف مجلس برای عدم حضور آنها وجود ندارد و این كار در شأن مجلس نیست.
حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده شاهین شهر هم در تذكری، بیان کرد: سوال بنده از هیات‌رئیسه و ریاست جلسه این است كه چرا اجازه می‌دهید كلاه بر سر مجلس برود؟
وی افزود: آقای امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور نامه‌ای به مجلس نوشت كه وزرای راه و شهرسازی، نیرو و كشور در مناطق سیل‌زده حضور دارند و به همین دلیل نمی‌توانند در جلسه مجلس برای بررسی مناطق سیل‌زده حضور یابند.
حاجی‌دلیگانی گفت: الان كاشف به عمل آمده است كه وزرا در مناطق سیل زده نیز حضور نیافتند. چرا اجازه می‌دهید كلاه سر مجلس بگذارند. این به معنای كلاه گذاشتن سر ملت و بازی كردن با ملت است. ملتی كه در مناطق سیل‌زده دچار مشكلات اساسی هستند.
وی با بیان این‌كه در درجه اول، مسؤولیت این كار بر عهده رئیس و هیات‌رئیسه مجلس است، اظهار كرد:  این نوع رفتار آغاز روند جدیدی در روابط دولت و مجلس است. شما نباید اجازه دهید این روند آغاز شود.
بهروز نعمتی، نماینده تهران هم در تذكری با استناد به اصل 137 قانون اساسی اظهارداشت: هر كدام از وزرا باید مقابل مجلس پاسخگو باشند، روز یكشنبه قرار بود وزرا به مجلس بیایند و در مورد وضعیت استان‌های سیل‌زده گزارش دهند، اما متأسفانه حضور پیدا نكردند و گفتند در مأموریت به‌سر می‌برند، اما علی‌الظاهر در مأموریت نبودند.
نعمتی خطاب به علی مطهری، نایب‌رئیس دوم مجلس كه ریاست جلسه دیروز را برعهده داشت، گفت: انتظار می‌رود به عنوان رئیس جلسه تصمیم‌گیری كنید، چند استان بر اثر سیل از بین رفته است و متأسفانه هیچ كس پاسخگو نیست.
مطهری نیز پاسخ داد: شنبه‌شب گفته شد كه رئیس‌جمهوری به چهار وزیر دستور دادند برای رسیدگی به وضعیت سیل اخیر به‌سرعت به خوزستان سفر كنند اما بعد فهمیدیم آنان به خوزستان نرفته‌اند كه در این رابطه باید جواب قانع‌كننده‌ای به ما داده شود كه آیا كار واجب دیگری داشتند یا خلاف واقع به ما اطلاع دادند كه كاری غیراخلاقی است و دولت باید توضیح قانع‌كننده‌ای در این زمینه به مجلس دهد.
علی مطهری همچنین در واكنش به سخنان حاجی‌دلیگانی اظهار كرد: تعبیر كلاه گذاشتن بر سر مجلس تعبیر خوبی نیست. نباید زود قضاوت كنیم. اجازه دهید دولت توضیح دهد و سپس قضاوت كنیم.