هر مسؤولی مقصر باشد باید پاسخ دهد

رئیسی با اشاره به پیگیری قوه قضاییه در زمینه سیل اخیر:

هر مسؤولی مقصر باشد باید پاسخ دهد

رئیس قوه قضاییه با تاكید بر ضرورت آسیب‌شناسی سیلاب‌های اخیر در كشور به دور از فضا‌های هیجانی و رسانه‌ای، گفت: دستگاه قضایی به دنبال یك مسؤول خاص در مقطعی خاص نیست بلكه معتقدیم با انجام یك كار تحقیقی و دقیق، هر مسؤولی در هر مقطع زمانی باید پاسخگوی عملكرد خود در زمینه سیلاب‌های اخیر باشد.
به گزارش میزان، آیت‌ا... سید ابراهیم رئیسی در جلسه مسؤولان عالی قضایی گفت: سازمان بازرسی كل كشور مامور شده است یك كار دقیق و تحقیقی به دور از فضای هیجانی و رسانه‌ای موجود در این زمینه انجام دهد تا مشخص شود آیا مسؤولان و دستگاه‌هایی كه براساس قوانین موجود، تكلیف قانونی داشته‌اند، وظایف خود را در زمینه پیش‌بینی، پیشگیری و كاهش آسیب، انجام داده‌اند یا خیر.
وی با بیان این‌كه گاهی ترك فعل‌ها از فعل‌ها خسارت‌بارتر است، ادامه داد: بی توجهی‌ها از هیچ كس پذیرفته نیست و دستگاه قضایی تا رسیدن به نتیجه مشخص و اعلام آن به مردم، بررسی‌های خود را ادامه خواهد داد. مردم و سازمان‌های مردم نهاد نیز باید در این زمینه حساسیت لازم را داشته باشند، زیرا اگر چنین نباشد، مدتی بعد برخلاف روال طبیعی كه باید برای نزول رحمت الهی خوشحال باشیم، بارش‌ها به دغدغه بخشی از مردم كشور تبدیل خواهدشد.
رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام ایالات متحده آمریكا در قرار‌دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی، این اقدام را مانند سایر شرارت‌های آمریكا محكوم به شكست دانست و خاطرنشان كرد: كشوری كه در كارنامه‌اش چیزی جز تسلیح، هدایت و پناه دادن جریان‌های تروریستی وجود ندارد، نیروی مسلح رسمی یك كشور را كه همواره در مسیر كمك به مردم و دفاع از نهضت‌های اسلامی پیشگام بوده است، تروریست می‌داند. گرچه این اقدام به لحاظ سیاسی و حقوقی هیچ اعتباری نزد دولت‌ها و ملت‌های جهان ندارد اما به فرض كه آمریكا به عنوان یك حكومت منفور و مسؤول جنایات سنگین در منطقه غرب آسیا و سایر نقاط جهان بخواهد چنین اقدامی را دنبال كند، شایسته است كه وزارت محترم امور خارجه و شورای‌عالی امنیت ملی، مقابله به مثل كنند.
اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه شد
 رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از جلسه مسؤولان عالی قضایی، غلامحسین اسماعیلی رئیس‌كل دادگستری استان تهران را به عنوان سخنگوی قوه قضاییه معرفی كرد. آیت‌ا... سید ابراهیم رئیسی در این جلسه با اشاره به درخواست غلامحسین محسنی‌اژه‌ای مبنی بر واگذاری سمت سخنگویی دستگاه قضایی، با توجه به ماموریت‌های جدید وی عنوان كرد: جهاد و اجتهاد آقای محسنی‌اژه‌ای در قوه قضاییه بر هیچ‌كس پوشیده نیست و حضور ایشان در دستگاه قضایی همواره مغتنم و موثر بوده است. رئیس قوه قضاییه افزود: با توجه به درخواست آقای اژه‌ای مبنی بر واگذاری جایگاه سخنگویی قوه قضاییه، ضمن تقدیر از تلاش‌های ایشان در سمت سخنگویی، آقای اسماعیلی كه از قضات شریف و مدیران دلسوز و تلاشگر دستگاه قضایی هستند، به عنوان سخنگوی قوه قضاییه این مسؤولیت مهم را بر‌عهده خواهند داشت. محسنی‌اژه‌ای نیز همچنان به‌عنوان معاون اول قوه قضاییه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.