مصاحبه با 34 چهره طراز اول حوزه اندیشه در «پندار»

مصاحبه با 34 چهره طراز اول حوزه اندیشه در «پندار»


شبكه چهار سیما از 24 فروردین با برنامه «پندار»، هرشب با یك چهره طراز اول حوزه اندیشه و فكر گفت‌وگو می‌كند.
به گزارش جام‌جم، مجموعه 13 قسمتی پندار به تهیه‌كنندگی محسن ناجی از 24 فروردین هر شب ساعت 23 به بررسی جریان‌های روشنفكری در ایران می‌پردازد.
ناجی، تهیه‌كننده و كارگردان این مجموعه درخصوص مراحل تولید این برنامه گفت: طرح اولیه این برنامه برای مصاحبه با اندیشمندان صاحب نظر در حوزه جریان روشنفكری دینی در سال 91 مطرح شد كه تولید آن متوقف شد و با خواست و حمایت مدیر شبكه چهار، اكنون تولید برنامه انجام گرفته است.
 كارگردان پندار گفت: چهره‌هایی كه برای مصاحبه در این برنامه انتخاب شده‌اند همگی مؤلف هستند و از چهره‌های مختلف سیاسی، روشنفكران اسلامی و كارگزاران نظام هستند.
وی افزود: در برنامه پندار با 34 چهره طراز اول حوزه اندیشه و فكر از جمله آیت‌ا... قائم‌مقامی، دكتر حدادعادل، دكتر سیدكریم مجتهدی، دكتر عبدالكریمی، دكتر مقصود فراست‌خواه، دكتر سیدحسین نصر، دكتر منوچهر آشتیانی، دكتر عیسی یثربی، دكتر خسروپناه، دكتر زرشناس، دكتر مهدوی‌زادگان و ... گفت‌وگو كرده‌ایم.
 تهیه‌كننده و كارگردان پندار ادامه داد: ما در این برنامه تلاش كرده‌ایم تا نگاهی آزاداندیشانه به مقوله روشنفكری داشته باشیم و کوشیده‌ایم این برنامه از لحاظ مصاحبه و زیبایی‌شناسی بصری از كیفیت خوبی برخوردار باشد.
ناجی افزود: پژوهش اصلی برنامه را سید مهدی فاطمی و پژوهش مكتوب را نفیسه رستمی به‌عهده داشتند. پیاده‌سازی متون و خلاصه‌نویسی به‌عهده ریحانه شایسته‌رخ، محمدحسین جبلی تدوین و یك تیم هفت نفره در قسمت پژوهش با ما همكاری داشته‌اند.