انكار شلیك مرگبار مقابل هیات عزاداری

انكار شلیك مرگبار مقابل هیات عزاداری

پسر جوان كه متهم است با همدستی هشت نفر از دوستانش، هم محله‌ای‌شان را با شلیك گلوله كشته، دیروز در دادگاه ادعا كرد تیر‌های شلیك شده از اسلحه وی به قربانی برخورد نكرده است .
به گزارش خبرنگار جام‌جم، شامگاه بیست و پنجم خرداد سال ۹۳ صدای شلیك چند تیر در یكی از خیابان‌های پیشوای ورامین پیچید و پسر ۳۴ ساله‌ای به نام فاضل كه در این ماجرا زخمی شده بود به بیمارستان مفتح ورامین منتقل شد، اما وی به‌خاطر شدت خونریزی جان سپرد. به این ترتیب پلیس در جریان شلیك شبانه قرار گرفت و به بازجویی از شاهدان پرداخت .
در بررسی‌ها مشخص شد تیراندازی بعد از پایان مراسم عزاداری مقابل یكی از هیات‌های عزاداری رخ داده است. به این ترتیب 9 متهم بازداشت شدند و روشن شد دو نفر از آنها به نام علی و سعید اسلحه داشته‌اند. شاهدان همگی گفتند علی با كلاشینكف به فاضل شلیك كرده است.علی تحت بازجویی قرار گرفت ولی ادعا كرد تیری كه شلیك كرده با قربانی برخورد نكرده است. سعید نیز ادعا كرد اسلحه داشته اما از آن هیچ تیری شلیك نكرده است. به این ترتیب برای علی به اتهام قتل، نگهداری اسلحه و شرارت كیفرخواست صادر شد و او از دیروز در شعبه هفتم دادگاه كیفری یك استان تهران پای میز محاكمه ایستاد .در ابتدای جلسه پدر و مادر فاضل در جایگاه ویژه ایستادند و برای قاتل پسرشان حكم قصاص ‌خواستند. مادر قربانی در حالی كه اشك می‌ریخت، گفت: من از علی كه به پسرم شلیك كرده و از هشت متهم دیگر این پرونده كه به او كمك كردند تا پسرم را بكشد، شكایت دارم .
سپس علی 34 ساله به دفاع پرداخت و گفت: قبول دارم در آن درگیری كلاشینكف داشتم، اما داخل اسلحه‌ام 30 تیر جنگی بود كه فقط 6 تیر شلیك كردم و پلیس مرمی آنها را كشف كرده و باقی تیرها هم داخل اسلحه‌ام باقی مانده است. این موضوع نشان می‌دهد محال است فاضل با تیری كه از اسلحه من شلیك شده جان سپرده باشد. من و دوستانم با فرشاد كه دوست فاضل بود اختلاف داشتیم و به همین خاطر و برای ادب‌كردن او اسلحه در دست گرفتیم. ما هیچ مشكلی با فاضل نداشتیم، نمی‌خواستیم او كشته شود.
در ادامه سعید به دفاع پرداخت و گفت: من اسلحه داشتم ولی هیچ تیری شلیك نكردم. سپس هفت متهم دیگر كه همگی با قرار وثیقه آزاد بودند به اتهام شركت در نزاع منجر به قتل از خود دفاع كردند و گفتند هیچ ضربه‌ای به قربانی نزده‌اند.
در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر كند.