رمضان در رادیو فرهنگ

رمضان در رادیو فرهنگ


سحوری، در حوالی قاف و دری به خانه خورشید ویژه‌برنامه‌های رادیو فرهنگ در ماه رمضان هستند.
به گزارش روابط‌عمومی رادیو فرهنگ به نقل از محمدصادق رحمانیان مدیر رادیو فرهنگ ویژه‌برنامه سحوری از ساعت 3 تا 5 بامداد به موضوع اقتصاد اسلامی در بخش‌های مختلف اقتصاد در اسلام از قبیل كسب روزی حلال، زكات خمس، ربا و ... در سحر‌های ماه رمضان با حضور كارشناسان اقتصاد اسلامی و اخلاق می‌پردازد. تهیه‌كنندگی سحوری را سیدهادی موسوی‌نژاد و امیررضا راز برعهده دارند.
در حوالی قاف ویژه‌برنامه افطار رادیو فرهنگ است كه با فضایی عرفانی و ادبی روزه داران را در لحظات پایانی روز برای افطار و ارتباط بیشتر با خداوند متعال آماده می‌كند .
هر روز به شرح و تفسیر دعای روز پرداخته شده و آیاتی از قرآن كریم با مفهوم دعا و نیایش توسط دكتر احمد شفازاده دكترای مطالعات اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
در هر برنامه با یكی از هنرمندان و اهالی فرهنگ درخصوص لحظات معنوی دعا و نحوه ارتباط ایشان با خدا گفت‌وگو می‌شود.
گویندگان: آرزو دهكردی؛ محسن گلزاده، گزارشگر: فاطمه داوودیان، تهیه‌كننده و نویسنده: الهه بیات.
این برنامه باتوجه به زمان اذان مغرب هرروز ساعت 19 و 50 دقیقه روی آنتن می‌رود.
«دری به خانه خورشید» عنوان مجموعه برنامه‌ای است كه در شب‌های ماه رمضان از ساعت 23 هر شب به استثنای جمعه‌ها پخش می‌شود. آداب و رسوم روزه‌داری در شهرهای مختلف، رخدادهای ماه رمضان در ادب فارسی، ذكر حالات و خیالات شاعرانه ماه رمضان از موضوعاتی است كه در این مجموعه برنامه به سمع و نظر شنوندگان رادیو فرهنگ خواهد رسید.
گوینده این مجموعه برنامه رضا خضرایی و محمد حسینی باغسنگانی نویسنده و تهیه‌كننده این مجموعه برنامه است كه از ساعت 23روز 16 اردیبهشت، در اولین شب ماه مبارك رمضان پخش خواهد شد.
رادیو فرهنگ را روی موج اف‌ام ردیف 106مگا هرتز بشنوید.