در غم صبا

سوگواری فضای مجازی برای کودک فلسطینی

در غم صبا

جنگ هیولاست. هیولایی که همه ترس های جهان را یکجا در خودش قورت داده؛ هیولایی که خوب بلد است به همه چیز رنگ تلخی بزند و در دل آدم‌ها وحشت به باربیاورد. آنقدر که با آمدنش پدرها از یک جایی به بعد عادت می‌کنند تا به جای دردانه‌هایشـــــــــــان تفنگ‌هایشــــــــــان را به آغـــــــــوش بکشند،مادرها صدای لالایی هایشان را در سینه خفه کنند و بچه ها بچگی کردن هایشان را برای همیشه از یاد ببرند. هیولایی که هر از چندگاهی سایه سنگینش سیاهی می اندازد روی همه خنده ها و شادی‌های دنیا. اما از یک جایی به بعد  بودن این هیولا برای همه مردم دنیا رنگ عادت می گیرد؛ طوری که انگار دیگر خبرها ارزش خبری شان را از دست می دهند و مردم از شنیدن کشته شدن روزانه آدم های مظلوم دنیا  تعجب نمی کنند واز شنیدنش چیزی روی دلشان سنگینی نمی کند.
 جنگ در فلسطین یکی از همین هیولاهاست که جهان به بودن و قلدری اش عادت کرده آنقدر که خواب و خیال کودکان فلسطینی سال های سال است که زخمی جنگ است. زخم ناسوری که برای قلدرهای دنیا سر تمام شدن ندارد. برای همین هم اگر در دو سه روز گذشته اخباررا دنبال کرده باشید خواهید فهمید که آتش جنگ باز هم در فلسطین بالا گرفته و اسرائیلی‌ها این بار هم برای به رخ کشیدن قلدری‌شان همه زورشان را زده اند؛ جنگی که انگار دیگر جزو اتفاقات عادی دنیا به حساب می‌آید و کودک کشی دنباله دار اسرائیلی ها برای مردم جهان چیز تازه‌ای ندارد اما با همه اینها هنوز هم در جنگ  تلخی بعضی از اتفاقات انقدر سوزناک و سنگین هست تا برای چند لحظه هم که شده از قاب های دردناک و عادی جنگ  برای مردم دنیا لحظات غیرعادی بسازد و دوباره اشک را در چشمانمان جمع کند. فیلم  به شهادت رسیدن «صبا ابوعرار»کودک 14ماهه فلسطینی طی حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه یکی از همین اتفاقات بود که خبرش باز هم توجهات رسانه های دنیا را به سمت خودش جلب کرد تا جایی که خیلی ها برایش دست به قلم شدند و در فضای مجازی نسبت به ان واکنش نشان دادند.
جنگ در غزه و حملات رژیم صهیونیستی چیزی حدود یک هفته است که در فلسطین بالا گرفته. این بار با وجود پاسخ های موشکی حماس به تجاوز نظامی اسرائیلی ها بنیامین نتانیاهو؛ نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرده که به ارتش دستور داده  تا حملات گسترده به منطقه نوار غزه  همچنان ادامه پیدا کند و نیروهای مستقر در مرزهای غزه را با حضور نیروهای زرهی رژیم صهیونیستی پر زورتر کند. برای همین هم نیروهای نظامی اسرائیلی  همچنان به بمباران مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند. تا جایی که طبق آخرین اخبارو اطلاعات از رسانه‌های فلسطینی نیروهای صهیونیستی محورهای شمالی نوار غزه را به صورت گسترده مورد حملات هوایی قرار داده اند  و بخش هایی وسیعی از این منطقه مثل الشیخ زائد را بمباران کرده اند.
اما چیزی که طی شروع مجدد حملات در این منطقه با واکنش گسترده کاربران در فضای مجازی رو به رو شد و از بین 11 کشته  این حملات افکار عمومی را بیش‌از پیش تحت تاثیر خود قرار داد فیلم مظلومانه  به شهادت رسیدن کودک ۱۴ ماهه ای به نام صبا بود که مادر باردار او نیز تنها چند ساعت بعد از به شهادت رسیدن فرزندش شهید شد.
اتفاقی که کاربران زیادی را در خارج و داخل از کشور به واکنش وا داشت و می شد آن را سند محکم دیگری بر کودک کشی اسرائیلی‌ها دانست تا جایی  که یوسف مهدی یکی از کاربران فضای مجازی در صفحه‌اش در این باره نوشت:« رژیم کودک کش صهیونیست‌ در حملاتشون یه نوزاد 14 ماهه به اسم صبا رو به شهادت رسوند.
خون این کودکان به زودی گریبان صهیونیست‌ها رو میگیره.» از طرف دیگر بعضی از کاربران ایرانی هم این اتفاق را  به حادثه کربلا تشبیه کردند و درباره اش نوشتند:« کربلا همین شکلی بوده... مظلومی را کشتند بقیه فقط نگاه می‌کردند!» و برخی هم از بی تفاوتی عده‌ای گله کردند و گفتند«آهای آدمایی که حتی برای حیوانات هم جیگرتون کباب میشه؛ این کودک بی گناه 14 ماهه به اندازه اونا هم براتون ارزش نداره؟ به خودتون بیاید.»