سماواتی: «همین امروز» پاسخگوی نیازهای روزانه شهروندان است

سماواتی: «همین امروز» پاسخگوی نیازهای روزانه شهروندان است


المیرا سماواتی در سال جدید به تیم برنامه «همین امروز» آمده است. او كه سابقه اجرا در برنامه‌های زنده را از مركز همدان با برنامه «خانه و زندگی» آغاز كرده است به مرور به عنوان مجری دوزبانه جای خود را در جشنواره‌ها و همایش‌های بین‌المللی باز كرد.
سماواتی نوروز 97 به عنوان مجری برتر خانم در ویژه‌برنامه‌های نوروزی انتخاب شد و به برنامه صبحگاهی «حوالی امروز» پیوست. المیرا سماواتی در مورد تجربه‌اش در زمینه برنامه‌های صبحگاهی تلویزیون به جام‌جم می‌گوید: این نوع از برنامه‌ها كاری دشوارند و تنها با كمك یك تیم خوب می‌توان به موفقیتش امید داشت. این‌كه هر روز 4 صبح از جا برخیزی و قبراق و سرحال روی آنتن زنده قرار گیری انرژی خاصی نیاز دارد و تنها با همت یك گروه خوب میسر می‌شود.
«دهكده تندرستی» اولین حضور سماواتی در شبكه سلامت را رقم زد. برنامه‌ای پربیننده كه خودش درباره آن می‌گوید: همكاری با دكتر متین بسیار جذاب و آموزنده بود و من از این برنامه چیزهای بسیاری آموختم. بعلاوه سؤالاتی كه در طول گفت‌وگو برایم به وجود می‌آمد به نوعی تجربه مشترك بسیاری از خانم‌های ایرانی است.
وی حضورش در برنامه همین امروز را فرصتی مغتنم می‌داند و می‌گوید: از آنجا كه این برنامه‌ ام سی شبكه به شمار می‌رود. مجری در زمان‌های كوتاه فرصت دارد تا با بیننده ارتباط برقرار كند. اعلام خبرهای روز روی آنتن زنده و پاسخگویی به پیامك‌های مردم در زمینه موضوعات روز همه و همه حس نزدیك شدن به مخاطب را القا می‌كند كه البته بسیار حس خوبی است.
وی اضافه می‌كند: به عنوان مثال در طول نوروز اطلاع‌رسانی به هموطنان سیل‌زده یكی از اهداف برنامه در نظر گرفته شد و توانستیم با ارتباط‌های پی‌درپی با مسؤولان و مردم در استان‌های سیل‌زده اقدامات موثری انجام دهیم. بیان نكات مرتبط با سلامت، ارتباط با بخش‌های امدادرسانی و اطلاع‌رسانی لحظه‌ای را می‌توان از ویژگی‌های بارز برنامه دانست.
این مجری جوان اصولا برنامه زنده را به تولید ترجیح می‌دهد و در مقایسه این دو قالب برنامه‌سازی می‌گوید: حس تازگی در برنامه زنده باعث می‌شود مخاطب احساس نزدیك‌تری با كار داشته باشد. بیننده وقتی احساس كند در لحظه می‌تواند سؤال خود را با كارشناس در میان گذارد به كار اهمیت می‌دهد.
گفتنی است برنامه همین امروز هر روز در هفت نوبت ده دقیقه‌ای روی آنتن شبكه سلامت می‌رود. در این برنامه علاوه بر اطلاع‌رسانی در زمینه نیازهای روزانه شهروندان به سؤالات بینندگان در مورد موضوعات سلامت‌محور روز پاسخ داده می‌شود.