قتل، پایان كری‌خوانی در زندان

عامل شهادت مامور پلیس به عنوان مظنون دستگیر شد

قتل، پایان كری‌خوانی در زندان

نوچه وحید مرادی وقتی سعی كرد با قلدری جای او را در زندان بگیرد، نمی‌دانست به سرانجام او دچار می‌شود. مرد شرور در درگیری با زندانیان به قتل رسید و پلیس سه مظنون را در این رابطه دستگیر كرد. 
 به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، 19اردیبهشت امسال یكی از مسؤولان زندان رجایی‌شهر كرج در تماس با كامران رضوانی، بازپرس كشیك قتل دادسرای جنایی تهران، از درگیری مرگباری میان دو گروه از زندانیان اندرزگاه اول زندان رجایی‌شهر خبر داد. با دستور قضایی تحقیقات آغاز و معلوم شد كه در این دعوا 20 زندانی شركت داشته‌اند.  تحقیقات از آنها نشان داد، گروهی طرفدار مقتول و گروهی در مقابل كه ضاربان بودند، حضور داشتند. از این 20 زندانی تحقیق و معلوم شد كه دو زندانی حبس طولانی‌مدت و یك مرد 36 ساله اعدامی مهم‌ترین نقش را در این جنایت داشتند. 
در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد كه یكی از سه مظنون پرونده كه همان اعدامی 36 ساله است، صبح 22 آذر 90 همراه همدستانش برای فراری دادن یك زندانی در حوالی محمد‌شهر به خودروی حمل زندانیان تیراندازی كرده و مامور بدرقه را به نام علیرضا مرادخانی به شهادت رساند و نتوانست زندانی‌اش را فراری دهد. مرد تیرانداز پس از دستگیری به قصاص محكوم شده و حكم در دیوان‌عالی كشور تایید شده بود.
همچنین معلوم شد بهمن، مرد كشته شده نیز از نوچه‌های وحید ـ یكی از اشرار معروف تهران ـ بود كه چندی قبل در همین زندان كشته شد. در جریان تحقیقات معلوم شد مقتول با همدستی فردی 21 مهر 89 مسلحانه به یك طلافروشی در خیابان نور تهران دستبرد زده و بعد از شلیك
 11 گلوله، شش كیلو طلا دزدیده بودند. آنها پس از دستگیری به 15 سال حبس محكوم شدند، اما همدست بهمن بعد از چند سال در زندان فوت شد. در جریان تحقیق از سه مظنون اصلی این جنایت معلوم شد كه دعوا بر سر كل‌كل‌های مقتول بوده است.
مرد اعدامی كه در درگیری خونین شركت كرده بود، به افسر تحقیق گفت: بهمن از نوچه‌های وحید مرادی بود. مقتول می‌خواست جای او را در زندان بگیرد. همیشه زورگویی می‌كرد. برای من و بقیه زندانیان اندرزگاه كری می‌خواند. می‌خواست حالا كه وحید فوت شده از او تبعیت كنند، اما زندانیان این موضوع را قبول نمی‌كردند. آن روز دوباره شروع به قلدری كرد كه درگیری شروع شد و به قتل رسید. نمی‌دانم
 چه كسی او را به قتل رساند. این در حالی بود كه دو نفر دیگر همه گفته‌های مشابهی را مطرح كردند، اما هیچ‌كدام جنایت را برگردن نگرفتند. 
شواهد به دست آمده در زندان نشان می‌دهد یكی از آنها ضربه نهایی را به  بهمن وارد كرده است. بنابراین تحقیقات از مرد اعدامی و
 دو زندانی دیگر در اداره دهم پلیس آگاهی تهران ادامه دارد.