وصیت محکومان به مرگ چیست؟

وصیت محکومان به مرگ چیست؟

یکی از کارهایی که روحانی، شب‌های اجرای حکم انجام می‌دهد، گرفتن وصیت محکومان به مرگ است. آن‌طور که  حجت‌الاسلام محمدزاده می‌گوید نگرانی از وضعیت فرزندان مهم‌ترین دغدغه قاتلان و مجرمان محکوم به اعدام متاهل قبل از اجرای حکم است. وی می‌‌گوید: وقتی به آنها می‌گوییم حرف آخرتان چیست، اگر متاهل باشند نگران سرنوشت فرزندشان هستند و می‌خواهند كه افرادی مطمئن مراقب آنها باشند تا به سرنوشت پدرشان دچار نشوند. از پدر و مادرشان هم می‌خواهند بعد از مرگ آنها زیاد گریه و زاری و ناراحتی نكنند. بیشتر طلب مغفرت دارند و از خانواده مقتول می‌خواهند آنها را حلال كنند.
 من با خیلی از زندانیان منتظر حكم قصاص صحبت كرده‌ام. آنها در اینجا متحول شده‌اند و می‌گویند می‌خواهند با دلی پاك به آن دنیا بروند. اموالی كه در زندان دارند را به هم‌سلولی و دوستانشان
 می دهند.
 2 درخواست اصلی 
شب‌های سوئیت
سیگار و روحانی دو نیاز مشترک شب‌های سوئیت است که به محکوم به مرگ آرامش می‌دهند.  روحانی شب‌های اجرای حکم   با اشاره به نیاز محکومان به سیگار و آخوند ادامه می‌دهد:  الان در عرف جامعه هم می‌گویند، سیگار می‌كشیم تا آرام شویم. در كنار سیگار كشیدن، درخواست صحبت با ما را دارند تا خود را تخلیه و آرام كنند و امید دارند ما برای كسب رضایت اولیای‌دم كمكشان كنیم.