کی بود؟ کی بود؟!

عوامل درگیری بی سابقه در فوتبال بانوان معتقدند هر اتفاقی افتاده تقصیر طرف مقابل بوده است

کی بود؟ کی بود؟!

جمعه شب تصاویری از بازی فوتبال بانوان بین تیم‌های ذوب‌آهن و شهرداری سیرجان در فضای مجازی و سایت‌ها منتشر شد كه كاملا عجیب بود. بازیكنان دو تیم به جان هم افتادند و كتك‌كاری كردند. در این بین تصویری از سارا ظهرابی‌نیا منتشر شد كه با مشت به كله یكی از بازیكنان ذوب‌آهن كوبیده. این تصاویر برای همه عجیب بود و مثل بمب صدا كرد. خیلی‌ها به‌دنبال جزئیات این درگیری بودند. دیروز با اكثر حاضران در این صحنه‌های جنجالی گفت‌وگویی داشتیم و هر یك دفاعیات خود را داشتند. سیرجانی‌ها معتقد بودند عامل درگیری ذوبی‌ها بودند و آنها هم نظری عكس داشتند.
 ظهرابی‌نیا: من كتك خوردم
سارا ظهرابی‌نیا همان بازیكنی است كه عكس او منتشر شده در شرایطی كه مشغول مشت زدن به بازیكن ذوب‌آهن است. دیروز وقتی در این باره از بازیكن ملی‌پوش شهرداری سیرجان سوال كردیم به جام‌جم توضیح داد: «به خدا این عكس‌های آخر درگیری است. عكس كتك‌خوردن من را منتشر نكرده‌اند. قبل از این‌كه من از خودم دفاع كنم، آنها بودند كه با مشت و لگد به من زدند. حتی لگدی به شكمم زدند. از تمام نقاط كبودی بدنم عكس گرفته ام و در كمیته انضباطی نشان می‌دهم.» او درباره علت درگیری توضیح می‌دهد: «دقیقه 83 من از زمین بازی تعویض شدم. داشتم آرام آرام از زمین بیرون می‌رفتم كه یكی از بازیكنان آنها من را هل داد. یكی دیگر از آنها هم شروع كرد به من فحاشی كردن. این مساله باعث درگیری شد. بعد از آن بازیكنان ذوب آهن سر من ریختند و تا توانستند با مشت و لگد زدند. مدارك مستندمان را در كمیته انضباطی ارائه می‌كنیم.» 

 عدلی: ظهرابی‌نیا فحش داد
فاطمه عدلی همان بازیكنی است كه ظهرابی‌نیا می‌گوید به او فحاشی كرده و یكی از عوامل اصلی درگیری بوده است. وقتی در این باره از عدلی سوال می‌كنیم جواب می‌دهد: «اصلا من فحاشی نكردم. متاسفانه این تیم وقت تلف می‌كرد. اعصاب ما هم خرد شده بود. همین كه داور 
15 دقیقه وقت تلف شده گرفته نشان می‌دهد آنها دنبال وقت تلف كردن بودند. زمانی كه ظهرابی‌نیا تعویض شد به او گفتم چرا این‌قدر آرام بیرون می‌روی و این فوتبال نیست كه متاسفانه مرا هل داد.» او درباره ادعای ظهرابی نیا كه گفت بازیكنان ذوب‌آهن من را كتك زدند می‌گوید: نه، او بود كه با بازیكنان ما درگیر شد.

 جهان نجاتی: الكی می‌گویند بازیكن شان بیمارستان بوده
خانم جهان‌نجاتی، سرمربی شهرداری سیرجان هم ادعاهای دیگری دارد. او می‌گوید اگر فیلم‌ها و تصاویر بازی به‌طور كامل بیرون بیاید، نشان می‌دهد ذوبی‌ها بیشتر بازیكنان آنها را كتك زده‌اند. جهان نجاتی در این‌باره به جام‌جم می‌گوید: من یك سوال دارم. مگر می‌شود 2 بر صفر جلو باشیم و كار را به درگیری بكشیم؟ معلوم است تیمی كه باخته از این كارها می‌كند. درگیری را آنها شروع كردند. چون بازیكنم بعد از تعویض داشت آرام بیرون می‌آمد به او حمله كردند و كتكش زدند. من یك سوال دارم چرا عكس‌هایی كه ظهرابی‌نیا در آن كتك خورده منتشر نمی‌شود؟ به عمد عكس‌هایی را منتشر كردند كه ما را مقصر نشان دهند ولی اگر فیلم كامل را ببینید مشخص می‌شود كه بازیكن ما كتك خورده و عامل درگیری آنها بوده‌اند. 
او در این باره توضیح می‌دهد: سرمربی ذوب آهن یعنی خانم محمودی هم در درگیری‌ها نقش داشت. الكی می‌گویند بازیكن ما بیمارستان رفته است. مدرك نشان دهند. متاسفانه آنها عامل درگیری بودند و بازیكنان ما را زدند ولی چون عكاس‌ها و فیلمبردارها برای شهر خودشان هستند، تصاویری نشان دادند كه انگار فقط كتك خورده‌اند. ولی كتك اصلی را بازیكنان ما خوردند. 

 محمودی: چرا سیرجانی‌ها 
فیلم  منتشر نمی‌كنند؟

خانم بیان‌محمودی، سرمربی ذوب‌آهن اما حرف‌های سرمربی سیرجان را تكذیب می‌كند. او در این باره به جام‌جم توضیح می‌دهد: «اتفاقا ما هم از خدایمان است كل عكس‌ها منتشر شود. خبرنگاران و عكاسان مستقل زیادی آنجا بودند. حتی عكاس ایسنا بود كه همه صحنه‌ها را دید و عكس گرفت. همان‌طور كه مشخص شد بازیكن آنها بازیكن ما را كتك زد. شهبازی بازیكن ما بر اثر ضربه شدیدی كه از ظهرابی‌نیا خورده بود، به بیمارستان منتقل شد. مدارك پزشكی هم كامل هست. حتما آنها را به كمیته انضباطی ارائه می‌دهیم تا ببینند چه بلایی سر بازیكن ما آمد.» او اضافه می‌كند: «تیم شهرداری سیرجان كه كلی همراه داشت. خیلی از آنها هم داشتند فیلم می‌گرفتند. یعنی یك فیلم ندارند كه نشان رسانه‌ها بدهند؟ معلوم است دارند ولی نمی‌توانند نشان دهند چون این فیلم‌ها ثابت می‌كند آنها مقصر اصلی بوده‌اند.» 

 واكنش داور بازی
داور بازی هم واكنشی پایانی به اتفاقات نشان می‌دهد. خانم ذكایی كه می‌گوید اجازه ندارد در این باره مصاحبه‌ای كند، تنها تاكید می‌كند: «جزئیات اتفاقا چیزی نیست كه سایت‌ها نوشته‌اند. قطعا جزئیات بیشتری هم دارد. من همه چیز را به كمیته انضباطی و مسؤولان دیگر گزارش می‌دهم تا آنجا تصمیم‌گیری شود.»