این قرارمون نبود!

در یک اتفاق بی‌سابقه، رئیس فدراسیون فوتبال ایران به بلژیک رفت تا با سرمربی تیم ملی قرارداد ببندد

این قرارمون نبود!

 مارك ویلموتس كه اخیرا به ایران آمد، می‌توانست چند روز بیشتر در ایران بماند و قرارداد جدیدش را امضا كند ولی او تصمیم گرفت به بلژیك بازگردد و به مسؤولان فدراسیون هم بگوید به كشور او بروند تا قرارداد را ببندند! این اتفاق دقیقا در مغایرت با ادعاهایی است كه مسؤولان فدراسیون فوتبال داشتند. مهدی تاج از روزی كه حضور ویلموتس در تیم ملی جدی شد، بارها در مصاحبه‌هایش گفت قرارداد جدید شباهتی به قرارداد قبلی با كی‌روش ندارد و این بار فدراسیون سوار خواهد بود. منتهی در همین گام اول اتفاقاتی افتاده كه نشان می‌دهد اوضاع شبیه به حرف‌های تاج نیست.
در همه جای دنیا رسم است مربیان قرارداد خود را در كشوری امضا می‌كنند كه قرار است در آنجا كار كنند. مثلا همین اواخر كارلوس كی‌روش به كلمبیا رفت تا قرارداد خود را ببندد. هشت سال قبل هم او به ایران آمد و در وزارت ورزش قراردادش را امضا كرد. حالا چه اتفاقی افتاده كه فدراسیون به خاطر قرارداد با ویلموتس باید تاج را به بلژیك بفرستد؟!
نكته دومی كه مطرح می‌شود،بحث حقوق و مزایای ویلموتس است كه فدراسیون فوتبال به دلیل مشكلاتی كه برای انتقال پول دارد، تنها می‌تواند از حساب هایش در فیفا اقدام كند و فیفا هم تنها پول‌های كشورها را به حساب فدراسیون واریز می‌كند. این درحالی است كه سفر مهدی تاج و هیات همراه به بلژیك خرج اضافی روی دوش فدراسیون می‌گذارد كه این موضوع می‌توانست در تهران انجام شود. احتمالا مسؤولان فدراسیون مشكل انتقال پول را مطرح خواهند كرد اما آیا واقعا راهكار دیگری برای این امضای قرارداد وجود نداشت؟ 
در همین حال مهدی تاج هم درباره امضای قرارداد با ویلموتس توضیح داد: «قرار بود امروز(دیروز) قرارداد ویلموتس را در بروكسل امضا كنیم و با او صحبت كردیم ولی از آنجا كه در تهران كار داشتیم به همین دلیل تصمیم گرفتیم قرارداد را روز سه‌شنبه(فردا) در سفارت ایران در بروكسل امضا كنیم. 
با توجه به این‌كه سفری هم برای شركت در مراسم فیفا دارم سعی كردیم قرارداد را بلافاصله امضا كنیم تا او به تهران سفر كند و بعد از اعلام اسامی اردوی تیم ملی را در تهران آغاز كند.»
مهدی پاشازاده پیشكسوت فوتبال ایران اما در واكنش به این اتفاق می‌گوید: «همیشه رسم است مربی به ایران بیاید. 
من واقعا نمی‌دانم چرا در زمان حضور ویلموتس در تهران قرارداد بسته نشد؟ ایشان باید به ایران بیاید و قرارداد ببندد. مگر توافق حاصل نشده و این همه منتظر نمانده‌ایم؟ چند روز هم روی آن.»