ملخ‌ها به دشت ورامین رسیدند

ملخ‌ها به دشت ورامین رسیدند

ملخ‌ها حالا دیگر خود را به نزدیكی‌های پایتخت رسانده‌اند؛ جایی در استان تهران و دشت ورامین. تعدادشان هم آن‌قدر زیاد شده كه كشاورزان این دشت به‌ویژه غله‌كاران را نگران كرده است.
حضور ملخ‌ها جمعه گذشته 27 اردیبهشت، بیش از هر زمان دیگری در مناطق مختلف شهرستان‌های دشت ورامین از جمله ورامین، قرچك و زمین‌های كشاورزی مشاهده شد و كشاورزانی را نگران كرد كه حالا قصد برداشت محصول خود را دارند. برخی منابع وجود ملخ‌ها در شهرستان پاكدشت را نیز تایید كرده‌اند. در شهرستان قرچك كه همجوار با ورامین است نیز تعداد زیادی ملخ به‌ویژه در مناطق شهری مشاهده شده است.
تعداد ملخ‌ها در مناطق مختلف ورامین هم به حدی است كه در خیابان‌ها و محله‌های مختلف نیز می‌توان تعداد زیادی از این حشرات را مشاهده كرد و صدها ملخ مُرده نیز كنار دیوارها قابل مشاهده است.
براساس اظهار نظر كشاورزان، در سال‌های گذشته هیچ‌گاه تعداد ملخ‌ها به این حد نرسیده بود.
با فرارسیدن زمان برداشت محصول گندم و جو از مزارع و با توجه به هجوم ملخ‌های صحرایی به استان‌های جنوبی كشور، كشاورزان نگرانند كه شاید هجوم این حشرات به محصولات آنان آسیب وارد كند.
وضعیت در حال بررسی است
اما در حال حاضر تنها واكنش از سوی مسؤولان، مربوط می‌شود به واكنش مدیر جهاد كشاورزی ورامین كه در این‌باره به ایلنا گفته برخی منابع از حضور تعدادی ملخ در شهرستان خبر داده‌اند كه این موضوع از سوی كارشناسان در حال بررسی است تا تراكم این حشرات در مزارع غلات مشخص شود.
محمدحسین تاجیك تاكید كرده در صورتی كه تعداد ملخ‌ها از حد معمول بیشتر باشد، لازم است با آنها مبارزه شود.