تولید ایرانی مطابق استانداردهای جهانی

تولید ایرانی مطابق استانداردهای جهانی


حمید ساغری در خصوص مجوزهای لازم درخصوص دستگاه‌های تولیدی به جام‌جم می‌گوید: «دستگاه‌های پزشكی براساس نوع حساسیت و سطح خطری كه دارند باید مجوزهای مختلف و استانداردهای بین‌المللی (ISO)  را اخذ كنند. هرچه میزان حساسیت دستگاه بالاتر باشد هزینه ارزیابی و سختگیری‌ها برای اعطای مجوز بیشتر خواهد بود. ما نیز برای دستگاه‌های خود پس از بررسی دستگاه‌ها در آزمایشگاه مرجع اداره‌كل تجهیزات پزشكی سازمان غذا و دارو، استانداردهای لازم ایمنی و كارایی مكش‌های پزشكی را از نماینده‌های رسمی گواهینامه‌های بین‌المللی در ایران دریافت كرده‌ایم.»
وی در ادامه درخصوص مجوزهای مورد نیاز برای صادرات این دستگاه‌ها به سایر كشورها می‌افزاید: «این مجوزها برای فروش دستگاه‌ها در كشور و همچنین صادرات به كشورهای همسایه كفایت می‌كند. اما با توجه به برنامه‌ای كه برای صادرات این دستگاه‌ها به كشورهای اروپایی داریم، باید مجوز ورود به بازارهای اروپایی به نام سی‌ای‌ماركت (CE Market) را نیز دریافت كنیم كه به دلیل هزینه زیاد اخذ این مجوز هنوز نتوانسته‌ایم برای دریافتش اقدام كنیم.»
عمر مفید دستگاه‌های مكش پزشكی این شركت دانش‌بنیان ده سال برآورد شده است كه البته هر شش ماه تا یك سال یكبار باید فرد متخصص آن را بازرسی و تنظیم كند تا هر گونه نقص در عملكرد به‌سرعت عیب‌یابی شود و دستگاه آسیب جدی پیدا نكند. همچنین شركت بر اساس نوع قرارداد فروش از یك تا پنج‌سال خدمات پس از فروش برای محصولاتش ارائه خواهد كرد.