پرواز فرشته‌ها در «فصل نرگس»

همراه با فیلم‌های سیما در تعطیلات نیمه خرداد و عید سعید فطر

پرواز فرشته‌ها در «فصل نرگس»

تلویزیون در تعطیلات پیش‌رو به مناسبت رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی،‌ امام خمینی(ره) و هچنین عید سعید فطر آثار متنوعی اعم از انیمیشن،‌ فیلم سینمایی و تله‌فیلم را در گونه‌های مختلف روی آنتن می‌فرستد. جام‌جم از میان بیش از 70‌فیلم سینمایی و تلویزیونی كه در این چهار روز روی آنتن می‌روند، پیشنهادهایی برای شما دارد.

 صدای «سكوت خدا» در شبكه یك
فیلم تلویزیونی «سكوت خدا» به كارگردانی راما قویدل، فردا ساعت 9 از شبكه یك سیما پخش خواهد شد.
قصه: رعنا كمالی به‌عنوان پرستار وارد خانواده محمودیان می‌شود. نرگس محمودیان زنی 50 ساله است كه سال‌هاست از بیماری ناشناخته‌ای كه بعد از سفر به مدینه عارضش شده رنج می‌برد. نرگس پسر جوانی به نام امیرمحمد و دختری به نام هدی دارد. هدی با مهندسی به نام حامد ازدواج كرده است. رعنا عراقی و متولد كربلاست. امیرمحمد پس از آن‌كه همسرش او را ترك كرده مدتی دچار افسردگی شده و به‌تازگی از بیمارستان مرخص گردیده است. هدی مخالف حضور رعناست چون... .
بازیگران: پروانه معصومی، بهناز جعفری، امیر آقایی و مهسا كرامتی.
 فرشته‌ها به شبكه 2 می‌آیند
فیلم سینمایی «فرشته‌ها با هم می‌آیند» به كارگردانی حامد محمدی، پنجشنبه 16خرداد ساعت یك بامداد از شبكه دو سیما پخش خواهد شد.
قصه: فیلم روایتگر داستان زندگی روحانی جوانی به نام احمد است كه با همسرش لیلا زندگی را به سختی و تنگدستی می‌گذرانند. احمد برای تأمین معاش خانواده، در كنار تحصیل در حوزه، به كار برق‌كشی ساختمان نیز اشتغال دارد و به همین خاطر بعضا از سوی هم‌درسی‌هایش نیز مورد شماتت واقع می‌شود. در همین شرایط، همسرش باردار شده و پس از زایمان آنها صاحب سه فرزند سه قلو می‌شوند. با وجود این‌كه انتظار می‌رود با آمدن این سه فرزند، زندگی احمد و لیلا با مشكل و بحران مواجه شود اما...

بازیگران: جواد عزتی، نازنین بیاتی، الهام كردا، رضا ناجی و... .
 «ناردون» در شبكه 3 سیما
فیلم سینمایی «ناردون» به كارگردانی فریدون حسن‌پور، پنجشنبه 16خرداد ساعت 10 از شبكه سه سیما پخش می‌شود.
قصه: این فیلم درباره فاضل پسر جوانی است كه با پدرش كل‌شكور زندگی می‌كند. كل‌شكور ناخوش احوال است و درست لحظه‌ای كه همه فكر می‌كنند در حال جان دادن است دوباره به دنیا باز می‌گردد. در روستای آنها قبرستانی وجود ندارد و قبرستان روستای بالای رودخانه هم پر شده است. درد نداشتن قبر باعث نگرانی كل‌شكور شده است. از طرفی چند سال پیش فاضل، عاشق دختری به نام خاطره می‌شود كه خانواده‌ها با ازدواج آنها مخالفت كردند و... .

بازیگران: امین حیایی، لیلا اوتادی و مهران غفوریان.
 «سیانور» در شبكه 4
فیلم سینمایی «سیانور» به كارگردانی بهروز شعیبی، چهارشنبه 15 خرداد ساعت 20 و 30 دقیقه از شبكه چهار روی آنتن می‌رود.

قصه: داستان سیانور در دهه 50 می‌گذرد. امیر و هما عضو سازمان مجاهدین خلق پیش از انقلاب اسلامی پس از مدتی یكدیگر را می‌یابند، در حالی كه یك انتخاب بیشتر ندارند؛ ادامه همكاری با این سازمان و در نهایت بلعیدن سیانور یا زندگی و... .
بازیگران: مهدی هاشمی، هانیه توسلی، بابك حمیدیان، بهنوش طباطبایی و پدرام شریفی.
 كنجكاوی جورج در شبكه 5
پویانمایی سینمایی «جورج كنجكاو» به كارگردانی متیو اوكلاهان، جمعه 17 خرداد ساعت 8 و 30 دقیقه از شبكه پنج پخش می‌شود.
قصه: تد در یك موزه كار می‌كند، ولی موزه دیگر هیچ بازدید كننده‌ای ندارد و ورشكست شده. آقای بلومبری رئیس موزه تد را برای پیدا كردن مجسمه بزرگ زاگاوا به آفریقا می‌فرستد، ولی تد فقط یك مجسمه كوچك 8 سانتی‌متری پیدا می‌كند و برمی‌گردد. ولی یك میمون با او به شهر آمده تا این‌كه بالاخره تد تصمیم می‌گیرد میمونش به نام جورج را تحویل باغ وحش دهد، ولی جورج فرار می‌كند و تد به دنبالش می‌رود... .
 ساخته جواد رضویان در شبكه شما
فیلم سینمایی «به روح پدرم» به كارگردانی سید‌جواد رضویان، پنجشنبه 16 خرداد ساعت 13 و 30 دقیقه از شبكه شما پخش خواهد شد.
قصه: روح پدر هوشنگ كه مدتی است از دنیا رفته، نزد پسرش می‌آید و از او می‌خواهد بدهی‌هایی كه داشته را به چند نفر پرداخت كند كه در جریان پرداخت این بدهی‌ها اتفاقاتی می‌افتد و هوشنگ با روح پدرش زندگی می‌كند و... .
بازیگران: سید‌جواد رضویان، یوسف تیموری، احمد پور‌مخبر و صبا كمالی.
 سفر «شازده كوچولو» به شبكه كودك
پویانمایی سینمایی «شازده كوچولو» به كارگردانی مارك آسبورن، چهارشنبه 15 خرداد ساعت 14 از شبكه كودك پخش خواهد شد.
قصه: روزی دختركی درباره شاهزاده كوچولویی كه در یك سیاره كوچك واقع در نقطه‌ای بسیار دور در كهكشان زندگی می‌كند اطلاعاتی به‌دست می‌آورد. شاهزاده كوچولو از این نوع زندگی راضی و خوشحال نیست و هیچ علاقه‌ای نیز به تنهایی ندارد؛ تا این‌كه روزی با یك خلبان جوان آشنا می‌شود كه ادعا می‌كند از سیاره‌ای بسیار دور آمده كه در آن سیاره انسان‌های زیادی با شادی كنار هم زندگی می‌كنند.
 «پابه‌پای آفتاب» با امید
پویانمایی سینمایی «پابه‌پای آفتاب» به كارگردانی رسول بابارضا، فردا ساعت 18 از شبكه امید پخش خواهد شد.
قصه: قشون دولتی برای سركوب عشایر بختیاری در مسیر خود از اطراف خمین در‌حال گذر بودند كه دچار مشكل در تهیه آذوقه می‌شوند. آنها با تبانی با راهزنان منطقه، كاروان زیارتی خمین را در مقابل باج و خراج گروگان می‌گیرند. در این میان روح‌ا... از جوانان شهر همراه دیگر دوستان خود دسیسه راهزنان را ناكام می‌گذارند.
 «فصل نرگس» در شبكه نمایش

«فصل نرگس» به كارگردانی نگار آذربایجانی جمعه 17 خرداد ساعت 13 روی آنتن شبكه نمایش می‌رود.
قصه: داستان دو زن راننده تاكسی، یك بازیگر، یك استاد موسیقی و شخصیت‌های دیگر است كه مخاطب در طول فیلم شاهد گره‌های داستان هر كدام از این شخصیت‌هاست كه به‌صورت موازی روایت می‌شود.
بازیگران: یكتا ناصر، ریما رامین‌فر، امیر آقایی، پژمان بازغی، محمدرضا هدایتی و... .