#الف_لام _خمینی

#الف_لام _خمینی


«الف لام خمینی» نام كتابی است به قلم هدایت‌ا... بهبودی كه به زندگی امام خمینی (ره) می‌پردازد. این كتاب سال گذشته جایزه ادبی جلال آل‌احمد را در بخش مستندنگاری از آن خود كرد. «الف لام خمینی» همچنین در سی‌وششمین دوره جایزه كتاب سال جمهوری اسلامی ایران عنوان اثر برگزیده بخش مستندنگاری را از آن خود كرد.
این كتاب با ۱۱۵۷ صفحه در یك جلد شامل ۱۸ فصل است. این كتاب در سال ۱۳۹۷ به كوشش انتشارات مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی به چاپ رسیده ‌است.
كتاب «الف لام خمینی» كتابی جامع درباره زندگی امام خمینی است. این كتاب با معرفی خاندان خمینی آغاز شده و سیر زندگی امام را از تولد، نشو و نمو، تحصیل در زادگاه، ادامه درس‌آموزی در اراك و مهاجرت به حوزه علمیه قم پی می‌گیرد.
می‌توان این زندگینامه را به دو بخش تقسیم كرد؛ اول زندگی علمی امام در قم، كه بیش از 40 سال از عمر او را دربر گرفت. دوم زندگی سیاسی اوست كه از اواسط سال ۱۳۴۱ آغاز می‌شود. خواننده در این كتاب می‌تواند به اوضاع اجتماعی روزگار حیات امام خمینی پی ببرد و تصویری از اوضاع جامعه را به‌دست بیاورد. سری زدیم به شبكه اجتماعی توییتر تا ببینیم واكنش مخاطبان جدی كتاب به «الف لام خمینی» چه بوده و درباره‌اش چه نظری دارند.