پیشنهاد ویلموتس به قوچان‌نژاد: به تیم ملی برگرد

پیشنهاد ویلموتس به قوچان‌نژاد: به تیم ملی برگرد

رضا قوچان‌نژاد مهاجم سابق تیم‌ملی ایران بعد از جام‌جهانی روسیه تصمیم گرفت از بازی‌های ملی خداحافظی كند. او قبل از این تورنمنت در مصاحبه‌ای گفته بود با توجه به درخشش در هلند، انگیزه بسیار زیادی دارد تا بتواند در جام‌جهانی روسیه هم برای تیم ملی گل بزند، همان‌طور كه در جام جهانی برزیل هم گل زده بود، اما رضا در هیچ‌یك از بازی‌های ایران در روسیه فرصت نیافت به زمین برود. كارلوس كی‌روش ترجیح داد در هر سه مسابقه مقدماتی سردار آزمون را 90 دقیقه بازی دهد. 
رضا حتی شانسی برای بازی در كناره‌ها هم نداشت. اختلاف رضا قوچان‌نژاد و كی‌روش باعث شد این بازیكن بعد از جام جهانی تصمیم به خداحافظی از بازی‌های ملی بگیرد. این بازیكن ناگهان تصمیم گرفت كنار بكشد و برای همیشه برود. گوچی در این زمینه سكوت كرده بود تا این‌كه دیروز اعلام كرد رفتار كی‌روش نقش مهمی در كناره گیری‌اش داشت. 
توقع كارلوس این بود كه رضا بعد از جام جهانی اگر تصمیم به خداحافظی گرفته، او را در جریان می‌گذاشت ولی این بازیكن به خاطر اختلافات با سرمربی، اصلا صحبتی با او نداشت. در واقع رابطه این‌دو كه روزی از دوستان نزدیك هم بودند، كاملا قطع شد.  
او حضورش در ایران را مدیون این مربی است ولی در مقابل رضا هم موفق شد گل‌های بسیار حیاتی و مهمی برای ایران بزند و عامل تمدید قرارداد كارلوس باشد. اگر گوچی در مقدماتی جام جهانی 2014 حضور نداشت ایران هرگز به برزیل نمی‌رسید. گل‌های حساس او مقابل قطر و كره‌جنوبی عامل اصلی صعود ایران بود. گوچی توقع داشت با توجه به این‌كه همواره گل‌های حساسی برای ایران می‌زند، حداقل در روسیه شانس بازی به‌دست می‌آورد. 
با رفتن كی‌روش، شایعات زیادی راه افتاده مبنی بر این‌كه شاید رضا گوچی دوباره به تیم ملی بازگردد و كارش را از سر بگیرد. با دعوت مسؤولان فدراسیون فوتبال این بازیكن به تمرینات ایران رفت و علاوه بر دیدار با بازیكنان، دقایقی هم با مارك ویلموتس، سرمربی جدید ایران صحبت كرد. یك منبع آگاه در فدراسیون فوتبال فاش كرد ویلموتس در صحبت‌هایی كه با رضا گوچی داشته به این بازیكن پیشنهاد داده دوباره به تیم‌ملی بازگردد و پیراهن ایران را به تن كند.  سرمربی تیم ملی به رضا گفته است: «دوست دارم بازیكنی با كیفیت تو در اختیار داشته باشم و این را بدان هر زمان بخواهی می‌توانی كنار ما باشی.» 
رضا قوچان‌نژاد هم از سرمربی تیم ملی تشكر كرده و گفته باید به این مساله فكر كند. خبرهای رسیده حكایت از آن دارد كه احتمالا پاسخ این بازیكن به ویلموتس و تیم ملی مثبت خواهد بود. رضا گل‌های حیاتی و مهمی برای ایران زده و هواداران هم دوست دارند این بازیكن را در تیم ملی ببینند. از جمله گل‌های مهم این بازیكن می‌توان به گل بازی با كره، قطر (دو مقدماتی جام جهانی برزیل و روسیه)، گل به امارات و عراق در جام ملت‌ها، گل به بوسنی در جام‌جهانی و... اشاره كرد. 
باید دید در نهایت این بازیكن چه تصمیمی خواهد گرفت. رضا قرار است در این باره با خانواده‌اش هم مشورت كند. هیچ بعید نیست او دوباره پیراهن تیم ملی را به تن كند.