یاشاسین ارومیه، یاشاسین ایران

ارومیه برای میزبانی سنگ تمام گذاشت

یاشاسین ارومیه، یاشاسین ایران

مو لای درز میزبانی‌شان نمی‌رود. خارجی‌ها آن‌قدر متعجب شده‌اند كه خیلی‌های‌شان می‌گویند: «شما كه شهری به این خوبی دارید چرا همش در تهران میزبانی می‌كنید؟» راست هم می‌گویند. ارومیه یكی از شهرهای زیبای ایران است و پایتخت والیبال. مردم این شهر آنقدر سنگ تمام گذاشته‌اند كه كانادایی‌ها، لهستانی‌ها، روس‌ها و سایر داورها و ناظرها از كشورهای مختلف  انگشت به دهان مانده‌اند. از دیروز رقابت‌های هفته سوم به میزبانی ایران در شهرستان ارومیه آغاز شد. شاید ابتدا خیلی‌ها نگران بودند كه نكند یك جای كار لنگ بزند! اما مردم ارومیه و مسؤولان این شهر سفت و محكم مقابل هر مشكلی ایستادند تا حالا ملی‌پوشان این كشورها هم یك اصطلاح را یاد بگیرند: «یاشاسین ارومیه.»
همه چیز از بدو ورود عالی بود. استقبال، اسكان، تغذیه، سالن‌های خوب و البته مردمی بی‌نظیر. آنها كه به عاشقان والیبال معروف هستند و یك معروف هم در تیم ملی دارند؛ سعید معروف. در و دیوار شهر پر از بنرهای والیبالی است. خب طبیعی هم هست كه چون سعید معروف خودش بچه این شهر است همشهری‌هایش برای او سنگ تمام بگذارند.این‌ها را بگذاریم كنار. ارومیه‌ای‌ها حتی خیابان‌ها را هم بازسازی كرده‌اند؛ از فرودگاه تا هتل محل اقامت را دوباره آسفالت ریخته‌اند و محوطه 6000نفری ورزشگاه را هم بهینه‌سازی كرده‌اند. خدا قوت و ای كاش همیشه میزبانی‌هایی از این نوع را به شهرستان‌ها بدهند تا این میزبانی بهانه‌ای باشد برای رشد و ارتقای شهر. شهرهایی كه خیلی‌های‌شان از كمبود امكانات رنج می‌برند و با این حال مترصد فرصتی هستند تا خودشان شایستگی‌هایی كه دارند و مهمان‌نوازی‌شان را ثابت كنند كه ارومیه‌ای‌ها این كار را كردند. طوری كه ویتال هینن سرمربی لهستان در نشست خبری گفت: «همه من را می‌شناسند و می‌دانند كه عادت دارم پیاده‌روی كنم. در این مدت سعی كردم تمام ارومیه از جمله كوه‌ها و رودها را ببینم. در اینجا همه مردم به ما خوش آمدگویی می‌كنند. اینجا همه والیبال را می‌شناسند و والیبال را دوست دارند و خیلی خوب است كه اینجا پیاده‌روی كنیم. در آخرین پیاده روی‌ام حداقل 20 ماشین كنار من ایستادند تا من را به هتل برسانند. می‌توانید در روزنامه‌ها و مطبوعات بنویسید كه من نیازی به تاكسی ندارم!»
اورژانس هوایی، ساختن سازه‌های عظیم با موضوع والیبال، پخش زنده بازی در دو نقطه از شهر برای آنهایی كه بلیت گیرشان نیامده، استخدام راهنمایان گردشگری برای معرفی اماكن تاریخی و تفریحی شهر ارومیه و... از كارهایی است كه مردم، مسؤولان و همه عوامل استان انجام داده‌اند تا آبروی ایران را بخرند. دست‌مریزاد و خدا قوتی دوباره.