اولین قهرمانی تورنتو در NBA

اولین قهرمانی تورنتو در NBA

اولین قهرمانی تورنتو در NBA
تیم تورنتو رپترز توانست عنوان قهرمانی مسابقات NBA را از آن خود كند تا كانادایی‌ها برای اولین بار قهرمانی در این لیگ را جشن بگیرند. به گزارش ایسنا، صبح دیروز ششمین بازی فینال اتحادیه ملی بسكتبال آمریكا (NBA) برگزار شد كه در پایان، تیم تورنتو رپترز توانست با كسب پیروزی در این مسابقه مقابل گلدن استیت، به عنوان اولین تیم كانادایی، قهرمان این مسابقات شود.
از ابتدای شروع بازی این تیم مهمان (تورنتو رپترز) بود كه برتری خود را مقابل میزبان (گلدن استیت) حفظ كرد و توانست با نتایج 32 -33 و 25 -27 نیمه‌اول این بازی را به سود خود به اتمام برساند. با شروع نیمه دوم این تیم گلدن‌استیت بود كه ۲۶- ۳۱ در كوارتر سوم پیروز شد اما نتوانست برتری خود را حفظ كند و در پایان كوارتر چهارم تیم تورنتو 22-28 به برتری رسید تا در پایان 110-114 با كسب چهارمین برد در فینال NBA  قهرمان این مسابقات شود.
در این بازی كلی تامپسن با كسب ۳۰ امتیاز و درایمون گرین با ثبت ۱۹ ریباند و ۱۳ پاس گل، بهترین بازیكنان تیم گلدن استیت بودند. اما در سوی دیگر نیز كایل لوری و پاسكال سیاكام هر كدام با كسب ۲۶ امتیاز و ثبت ۱۰ ریباند و ۱۰ پاس گل بهترین بازیكنان تیم تورنتو رپترز بودند. از سوی دیگر، كاوای لنارد در پایان این دیدار، باارزش‌ترین بازیكن مرحله فینال لقب گرفت. او در كنار لبرون جیمز و كریم عبدالجبار، تنها بازیكنان تاریخ لیگ هستند كه عنوان باارزش‌ترین بازیكن مرحله فینال را با دو تیم متفاوت كسب كرده‌اند.