نظرات شخصی‌ام را در «هفت» ارائه نمی‌كنم

محمدحسین لطیفی از اجرای برنامه هفت و حواشی آن می‌گوید

نظرات شخصی‌ام را در «هفت» ارائه نمی‌كنم

محمدحسین لطیفی گفت: بنده اگرچه در مطالبه‌گری از مدیران و سیاست‌گذاران صریح هستم، اما در «هفت» به دلیل میزبانی و این‌كه آن عزیزان مهمان ما هستند، سعی می‌كنم نظرات شخصی خود را اعمال نكنم.
به گزارش جام‌جم، محمدحسین لطیفی، كارگردان كشورمان با حضور در برنامه «سلام صبح بخیر» طی گفت‌وگویی كه با این برنامه داشت، درباره علت كم‌كار شدن خود گفت:‌ ارائه كارهای وزین با فیلم‌نامه دقیق، كاملا آماده و اثربخشی بهتر نیاز به زمان و شرایط مناسب دارد.
وی با بیان این‌كه در حال حاضر فیلمنامه «خواجه‌نصیر» را آماده داریم، عنوان كرد: با توجه به این‌كه یك جوان و نوجوان حق دارد كه كارهای نسبتا فاخر به او ارائه شود، باید مدیران سینما و تلوزیون نیز شرایط مساعد را برای ارائه چنین كارهایی فراهم كنند.
این كارگردان با بیان این‌كه در حال حاضر هر دو هفته یك‌بار پیشنهاد یك كار را رد می‌كنم، اظهار كرد: ما هر از چندگاهی باید جا را خالی كنیم كه جوانان وارد عرصه شوند و دیگر این‌كه مقداری گزیده‌تر كار كنیم.
لطیفی افزود: امروز در مقوله سینما اتفاقی رخ داده كه در جدول فروش، كمدی خاصی گوی و میدان مخاطبان را به خود اختصاص داده است و اگر بخواهید ژانر متفاوتی را امتحان كنید، شاید چندان موفق نباشید.
وی با بیان این‌كه در نظر دارم به سمت سینمای كودك حركت كنم، ابراز كرد: ما باید كارهایی را انجام دهیم كه حداقل حال خودمان را روی صحنه خوب كند.
این كارگردان درباره برنامه هفت گفت:‌ در برنامه هفت اگر بنده هستم، به دلیل وجود بزرگانی نظیر آقای جیرانی و افخمی بوده كه روی آن صندلی نشستند و امروز آن را به من واگذار كردند و شاید فردا به كس دیگری واگذار شود.
لطیفی درباره علت رفتن رشیدپور از برنامه هفت، عنوان كرد:‌ بیشتر به دلیل فشارهایی از داخل خود سینماگران بوده است؛ در غیر این صورت مردم با رشیدپور مشكلی نداشتند.
وی با بیان این‌كه برنامه هفت به مرور تكامل پیدا كرده است، اظهار كرد: روزی كه این كار به من پیشنهاد شد، آن را به شوخی گرفتم. امروز واجب شده است كه به سینما كمك كنیم. سینما مثل برنامه ۹۰ نمی‌تواند یك برنامه چالشی در تلویزیون داشته باشد، زیرا ما وقتی یك سینماگر را به خانه خود یعنی تلویزیون دعوت می‌كنیم، نمی‌توانیم به گوش او بزنیم. خوب است كه یك میز نقد با حضور دو منتقد موافق و مخالف به همراه آقای فراستی دعوت كنیم كه پس از تبلیغ فیلم برای فروش، سه یا چهار هفته بعد از اكران فیلم در سینما به نقد آن در تلویزیون بپردازیم.
این كارگردان درباره آقای فراستی گفت:‌ ایشان از باسوادترین و بهترین منتقدان هستند. درباره نقد فیلم‌های سینمایی، حضور دو منتقد به عنوان دو وكیل‌مدافع و دادستان در كنار آقای مسعود فراستی به عنوان قاضی تركیب درستی است.
وی در پاسخ به این سوال كه آیا مخاطب در قاب تلویزیون راحت‌تر با فیلم ارتباط برقرار می‌كند یا نه، اظهار كرد: این ربطی به هم ندارد. حضور بازیگران، ریتم و شكوه آنچنانی در ارتباط مخاطب با یك فیلم اثر دارد. به عنوان مثال همه انتظار دارند مهران مدیری همواره طنز كار كند؛ اگر غیر از این كار كند، جذابیت نخواهند داشت.
این كارگردان درباره این‌كه در سریال سر دلبران نقش یك روحانی را بازی كرد و این‌كه آیا قرار است به بازیگری ادامه دهد یا نه، گفت: قصد بازیگری ندارم. حضور من در این سریال به این دلیل بود كه احساس كردم هر كسی غیر خودم آن را بازی كند، از ما شكایت می‌شود. بر همین اساس خودم بازی كردم كه اگر انتقاد یا شكایتی رخ داد، خطاب به خودم باشد. در سریال سر دلبران نقش شخصیت پدر را خیلی دوست داشتم.
لطیفی درباره این‌كه چرا در برنامه هفت نقد صریح به چشم نمی‌خورد، خاطرنشان كرد: بنده اگرچه در مطالبه‌گری از مدیران و سیاستگذاران صریح هستم، اما در این برنامه به دلیل میزبانی و این‌كه آن عزیزان مهمان ما هستند، سعی می‌كنم نظرات شخصی خود را اعمال نكنم.
برنامه سلام صبح بخیر به تهیه‌كنندگی ابوالفضل صفری شنبه تا پنجشنبه هر هفته از ساعت ۷ تا ۹ و ۴۵ دقیقه صبح به صورت زنده از شبكه سه سیما پخش می‌شود.