۸۵۰ جلسه دولت و مجلس برای خودرو بی‌نتیجه بوده است

۸۵۰ جلسه دولت و مجلس برای خودرو بی‌نتیجه بوده است


یك كارشناس حوزه اقتصاد و صنعت خودرو گفت: سال گذشته با توجه به بررسی‌های صورت گرفته ۷۰۰ تا ۸۵۰ جلسه بین دولت و مجلس در كمیسیون‌های مختلف در مورد قیمت خودرو برگزارشده است.
امیرحسین عسكریان در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد افزود: هرچه تعداد این جلسات بیشتر شده متاسفانه افزایش قیمت خودرو در بازار هم بیشتر شده است. این جلسات نه تنها به ساماندهی بازار خودرو منجر نشد، بلكه شرایط را حتی حادتر كرد، چراكه جلسات بین دولت و مجلس بدون خروجی مشخصی بود.
این كارشناس حوزه خودرو گفت: اصرار خودروسازان مبنی بر این‌كه محصولات را با قیمت حاشیه بازار عرضه كنند به شرایط بد بازار خودرو افزود و وضعیت را بدتر كرد.
وی در ادامه ضمن اشاره به شعار تولید و تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو افزود: متاسفانه به‌رغم تمامی حرف و حدیث‌ها تاكنون اتفاق خاصی در بحث بهبود داخلی‌سازی خودرو در كشور نیفتاده است.
عسكریان اظهار كرد: شعار تعمیق ساخت داخل، بهبود داخلی‌سازی و حتی دستور برگزاری نمایشگاه برای بهبود داخلی‌سازی در صنعت خودرو صادر می‌شود، اما به هیچ وجه حاضر به این نیستند كه دست از سیاستگذاری اشتباه بردارند.
وی گفت: برای مثال تعرفه‌های به اصطلاح قیفی واردات قطعات در كشور بارها مورد انتقاد كارشناسان خودرو و حتی مدیران سابق صنعت خودرو بوده، چراكه صنعت خودرو را تنها به سمت مونتاژكاری سوق می‌دهد و روزبه‌روز وضع مونتاژكاران را بهتر می‌كنند.