اعتراف آمریكا به قدرت پهپادی انصارا...

اعتراف آمریكا به قدرت پهپادی انصارا...

برای نخستین بار آمریكا به قدرت و توان موشكی و پهپادی گروه‌های مقاومت در یمن اعتراف و تایید کرد كه یك پهپاد آمریكایی به دست آنان سرنگون شده است. به گزارش فارس، سخنگوی فرماندهی مركزی آمریكا در غرب آسیا ضمن اعتراف به ساقط شدن پهپاد این كشور در یمن تأكید كرد توانمندی انصارا... در مقایسه با گذشته پیشرفت كرده است. ارل براون، سخنگوی فرماندهی مركزی آمریكا در غرب آسیا (سنتكام) به دنبال ساقط شدن پهپاد این كشور در ساحل غربی یمن گفت ارتفاعی كه پهپاد «ام كیو 9» در ششم ژوئن (16 خرداد) از آن ساقط شد نمایانگر «پیشرفت توانمندی‌ انصارا... در مقایسه با گذشته» است. بنا به گزارش رویترز، این مقام آمریكایی در ادامه مدعی شد انصارا... به كمك ایران، پهپاد آمریكا را ساقط كرده است.
پدافند هوایی ارتش یمن ۱۶ خرداد موفق شده بود یك پهپاد آمریكایی از نوع «ام كیو ۹» را حین پرواز بر فراز منطقه شهرستان «الدریهمی» در استان الحدیده (غرب یمن) هدف قرار داده و منهدم كند. محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارا... در واكنش به این اذعان آمریكا گفت: «اعتراف آمریكا درباره هویت این پهپاد ساقط شده در ساحل غربی، اثباتی عملی برای این موضوع است كه حمله (به یمن)، دارای دستوركارهای آمریكایی-صهیونیستی است. وی افزود آمریكا مجبور خواهد شد بعد از عواملش خود به صورت مستقیم وارد این جنگ شود » . جنگ یمن وارد پنجمین سال خود شده و تا كنون بیش از ۵۰ هزار كشته و زخمی بر جای گذاشته است. طی یك ماه اخیر گروه‌های مقاومت یمن بر حملات هوایی خود از نوع موشكی یا پهپادی افزوده و بارها مواضع سعودی‌ها را هدف قرار داده‌اند. شبكه المسیره روز گذشته تایید كرد كه یك بار دیگر فرودگاه أبهای عربستان هدف یك حمله پهپادی جدید قرار گرفته است. تاكنون بارها این فرودگاه و فرودگاه جیزان عربستان هدف حملات موشكی و پهپادی انصارا... قرار گرفته است .
ضیف‌ا... الشامی، وزیر اطلاع‌رسانی انصارا... می‌گوید: كشورهای متخاصم و جهان را با سلاحی كه طرفی در منطقه ندارد، غافلگیر می‌كنیم. وی در گفت‌وگو با شبكه خبری المیادین تاكید كرد: تا زمانی كه حملات ائتلاف عربی علیه یمن متوقف نشود، ما به هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی و گسترش این حملات ادامه می‌دهیم. این مسؤول دولت صنعا افزود: اهداف ما در عربستان و امارات در حال افزایش است و ما از میان آنها هدفی را انتخاب می‌كنیم كه بدون آسیب رساندن به غیرنظامیان بر ساختار و استراتژی آنها تأثیر بگذارد. امارات نیز از جمله اهداف ماست.