جنگ جهانی، كتاب سینما و تاریخ

جنگ جهانی، كتاب سینما و تاریخ


جایتان خالی بود. باور كنید بعضی روزها آن‌قدر مباحث درون گروهی‌مان جذاب می‌شود كه با خود می‌گوییم كاش می‌شد همه‌ را اینجا در همین یك ستون با یك ورد جادویی گنجاند و به شما هم رساند.
اما نمی‌شود دیگر... دیروز صابر محمدی، همان خبرنگار خوش اخلاق و پرانرژی گروه كه البته خانواده‌اش با خواندن این تعریف ما از او در پشت صحنه روزهای گذشته حیرت‌زده شده بودند! چنان روایت‌های جالب و به‌یادماندنی از خاطرات پدربزرگش از جنگ جهانی برایمان گفت كه همان ابتدای ورود به روزنامه، روزمان را ساخت.
خلاصه روزی كاری داشتیم با شروع خوب و به امید خدا پایان خوب. اما برویم سراغ صفحات امروز تا ببینیم چه خبر است و چه كرده‌ایم.
حالا كه شروع ماجرا با صابر محمدی بود، اول برویم سراغ مطلب این همكارمان كه هم شاعر است و هم دیروز ثابت كرد داستان گفتن را خوب بلد است.
چشم به هم بزنیم شده آخر شهریور و دانش‌آموزان می‌روند دنبال خریدن كتاب و راهی مدارس می‌شوند.
محمدی رفته سراغ ماجرای كمبود و گرانی كاغذ و بررسی كرده این معضلات بر سر كتاب‌های درسی چه خواهد آورد. این گزارش را در صفحه10 بخوانید.
اما موضوع جالب دیگری كه این روزها در شبكه‌های اجتماعی درباره آن صحبت می‌شود به گودریدز مربوط است، شبكه اجتماعی كتاب كه از سراسر دنیا كاربرانی دارد.
برخی می‌گویند ایمیل‌هایی به دستشان رسیده به این مضمون که مسؤولان این شبكه اجتماعی قصد دارند در راستای حمایت از تحریم‌های آمریكا علیه ایران، كاربران كشورمان را از گودریدز حذف كنند! محمدصادق علیزاده، دبیر گروهمان كه یك عشق كتاب درست و حسابی است و آن‌قدر دور و برمان كتاب چیده كه هر روز ساناز قنبری با كلی تذكر جمع و جورشان می‌كند، رفته سراغ این موضوع تا ببیند واقعیت امر چیست و این ماجراها تا چه حد شایعه است و چقدر واقعی. در‌همین صفحه بخوانید و ببینید چه خبر است.
اگر شما هم حضور بازیگران خارجی در فیلم‌های ایرانی برایتان موضوع جالبی است و حواشی این اتفاقات را دنبال می‌كنید، بروید صفحه 11 و ببینید چه گزارش مفصلی درباره این موضوع داریم. اینجا چیز بیشتری نگوییم، خودتان بخوانید و خودتان قضاوت كنید.
در صفحه 12 هم محمدرضا كائینی رفته سراغ امیر مكی، برادرزاده حسین مكی و ماجراهای حضور حسین مكی در جبهه ملی و صنعت نفت و ... را در گفت‌وگو با او بررسی كرده است.
اگر علاقه‌مند به تاریخ هستید، می‌توانید در این گفت‌وگوی جذاب پاسخ بسیاری از سوالاتتان را بیابید.