پایان 18 سال ماجراجویی فرناندو تورس

پایان 18 سال ماجراجویی فرناندو تورس

 بعضی از بازیكنان فوتبال هستند كه  گرچه
هیچ وقت نتوانسته‌اند توپ طلا یا عنوان مرد سال فوتبال را از آن خود كنند، اما در تیم‌های خود به موفقیت‌هایی رسیده‌اند كه شاید خیلی از ستاره‌ها به آن نرسیده باشند. مصداق كامل این موضوع را می‌توان فرناندو تورس، مهاجم سابق تیم ملی اسپانیا دانست كه روز گذشته رسما بعد از حضوری 18 ساله در سطح اول فوتبال دنیا، از دنیای مستطیل سبز خداحافظی كرد.
به گزارش گاردین، این مهاجم 35ساله كه این روزها پیراهن باشگاه ژاپنی ساگان توسو را بر تن دارد، با انتشار پیامی در توییتر گفت: بعد از 18 سال پرهیجان، بالاخره زمان آن رسید كه به فعالیت فوتبالی‌ام خاتمه بدهم. روز یكشنبه آینده 23 ژوئن ساعت 10 صبح به وقت محلی در ژاپن، در توكیو یك كنفرانس خبری برگزار خواهم كرد و جزئیات را توضیح خواهم داد. به امید دیدار.
او دوران فوتبالی حرفه‌ای خود را ابتدای سال 2000 در اتلتیكو مادرید شروع كرد و تا هفت سال بعد هم در تیم دوم شهر مادرید بازی كرد كه حاصل آن زدن 82 گل در 218 بازی بود. او زمانی بیش از همه مورد توجه قرار گرفت كه در فصل 2007 با رقمی حدود 20 میلیون پوند عازم لیگ برتر انگلیس شد و در جمع قرمزهای آنفیلد حضور یافت. او در چهار سال حضور در جمع لیورپولی‌ها، 142 بازی انجام داد و 81 گل به ثمر رساند كه به زعم بسیاری از كارشناسان، دوران طلایی تورس در همین چهار سال رقم خورد. او سال 2011 شهر بندری لیورپول را به سمت پایتخت ترك كرد و به جمع آبی‌های لندنی پیوست تا در ویترین افتخاراتش باز هم جام به دست آورد.
گرچه او آمار گلزنی خوب خود را در چلسی نتوانست تكرار كند، اما با این تیم یك قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در سال 2012، قهرمانی در لیگ اروپا در سال 2013 و یك قهرمانی در جام حذفی انگلیس را به دست آورد. بعد از زدن 45 گل در 142 بازی خود برای چلسی، به مدت چهار ماه و به صورت قرضی به میلان رفت كه اصلا برایش خوشایند نبود.
او در نهایت بار دیگر به باشگاه اولی خود بازگشت و با تیم سیمئونه دومین قهرمانی خود در لیگ اروپا در سال 2018 را جشن گرفت.
در این میان نام تورس برای اسپانیایی‌ها همیشه یادآور لحظات خوشی بوده است. او در فینال یورو 2008 و در تیم تحت هدایت لوئیس آراگونز فقید تنها گل لاروخا را وارد دروازه ینس لمن كرد تا اسپانیا بعد از حدود چهار دهه به قهرمانی در اروپا برسد. او در تیم قهرمان جهان در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی هم حضور داشت و در فینال یورو 2012 هم زننده یكی از گل‌ها به ایتالیا بود. او در مجموع 110 بازی برای لاروخا انجام داد و 38 گل به ثمر رساند.