بدون بازیكن نمی‌شود قهرمان شد!

استراماچونی در روز امضای قرارداد رسمی با استقلال :

بدون بازیكن نمی‌شود قهرمان شد!

 سرانجام بعد از هفته‌ها بحث و خبرهای ضد و نقیض روز پنجشنبه آندره‌آ استراماچونی قراردادش را با استقلال بست و به‌صورت رسمی به خبرنگاران معرفی شد. او از دیدن خبرنگاران و عكاسان زیاد ایرانی در مراسم معارفه‌ كمی تعجب كرده بود و همان جا پی برد به چه باشگاهی ملحق شده و چقدر زیر ذره‌بین خواهد بود. مراسم استراماچونی مثل خیلی از مراسم‌ ورزشی دیگر كلی حاشیه داشت. این مربی تلاش كرد تا خیلی شفاف سوالات خبرنگاران را پاسخ دهد. وقتی قراردادش را
به صورت نمادین امضا كرد امیرحسین فتحی، مدیرعامل استقلال شالی را كه نام این باشگاه روی آن حك شده بود، به این مربی اهدا كرد. شفر هم همین شال را داشت منتها از یكی از عكاسان گرفته بود.
در مراسم معارفه این مربی، سفیر ایتالیا هم حضور داشت كه روابط عمومی جدید باشگاه با او شوخی كرد و گفت در ایران بیشتر از ایتالیا رستوران ایتالیایی دارند.
استراماچونی در در ابتدای حرف‌هایش از این گفت كه می‌داند استقلال شش فصل است که قهرمان نشده. این مربی كه رفتاری حرفه‌ای داشت، توضیح داد قرار نیست قولی برای قهرمانی بدهد و تنها گفت: «می‌دانید كه استقلال امسال سوم شد و باید بهتر كار كرد كه قهرمان شویم. یك‌سری از خارجی‌ها رفته‌اند و یك‌سری بازیكن هم جدا شدند و قطعا كار سخت است. نمی‌خواهم قولی بدهم. من تلاشم این است كه سطح كیفی را ارتقا بدهم. من قول بهتر شدن و تلاش مضاعف را می‌دهم، نه قهرمانی.مطمئنا بدون بازیكنان نمی‌شود به موفقیت و قهرمانی رسید.»
او درباره كادر فنی‌اش توضیحاتی داد. از این گفت كه رحمان رضایی در كادرش حضور ندارد: «من همراه خودم سه مربی آورده‌ام. از باشگاه خواستم یك مربی دروازه‌بان‌ و
یك مربی دیگر به همراه یك آنالیزور را قرار بدهد. در مورد رحمان رضایی باید بگویم كه مدیر برنامه وی با مدیر برنامه من یكی است، او تجربه بازی در ایتالیا را دارد، البته او در حال حاضر در كادر فنی من حضور ندارد، ولی از كمك‌هایی كه او كرده تشكر می‌كنم.»
استراماچونی همچنین گفت استقلال نیاز به بازیكنان خوب خارجی دارد. این یعنی او در صورت ماندن پاتوسی، قطعا دو بازیكن خارجی می‌گیرد: «ما نیاز به بازیكنان خارجی با كیفیت و خوب داریم. البته این را بگویم كه بازیكنان ایتالیایی گرانقیمت هستند.»
در پایان وقتی خبرنگاری از استراماچونی در این باره پرسید كه آیا با شفر مشورت كرده، روابط عمومی باشگاه واكنش نشان داد و از او خواست تا حرف از قبلی‌ها نزند، ولی استراماچونی جواب داد: «من با شفر مشورت نكردم، ولی باید بگویم او مربی باتجربه‌ای است.»
این جمله پایانی استراماچونی بود. بعد از آن سالن هتل آكادمی واقع در كمپ شلوغ شد. این شلوغی هم باعث شد استراماچونی مكث نكند و خیلی سریع از سالن بیرون برود.
 حمله به تراكتور !
كامران منزوی عضو هیات مدیره استقلال بعد از حرف‌های استراماچونی به یكی از باشگاه‌های لیگ برتری حمله كرد كه احتمالا این باشگاه تراكتورسازی است. او از این گفت كه باشگاه مذكور به بازیكنان آنها پیشنهاد دلاری داده است. منزوی در این باره گفت: «اگر عمری باقی باشد و در هیأت مدیره استقلال باقی ماندم به آنهایی كه دست در لانه زنبور كردند و خواستند استقلال را به هم بریزند نشان می‌دهم كه بازیكن را هوایی كردن یعنی چه.» ولی منظور او كدام باشگاه است؟ منزوی جواب داد: «منظورم به همان كسانی است كه 9-8 میلیارد پیشنهاد می‌دهند. وقتی به بازیكن پیشنهاد دلاری می‌دهند خیلی جالب است.»
در فصل گذشته این باشگاه تراکتور بود
که با شجاعی، حاج صفی و دژاگه قرارداد
دلاری بست. ظاهرا منظور منزوی همین باشگاه است و باید دید واکنش تبریزی ها
چه خواهد بود.