انهدام شبكه فروش سوالات جعلی كنكور

انهدام شبكه فروش سوالات جعلی كنكور

رئیس مركز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتای ناجا از متلاشی شدن یك باند كلاهبرداری در پوشش فروش سوالات كنكور و امتحانات نهایی خبر داد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، سرهنگ مصطفی نوروزی با اشاره به این‌كه آمار بازدید از سایت‌ها و صفحات مشاوره درسی، دانلود سؤالات كنكور، مشاوره روان‌شناسی و... در این روزها روندی رو‌به‌افزایش دارد، اظهار كرد: در چنین شرایطی یكی از شگردهای افراد سودجو، طراحی صفحات و درگاه‌های بانكی جعلی به نام «فیشینگ» است كه با ترفند فروش سوالات امتحان نهایی و با گرفتن اطلاعات بانكی دانش‌آموزان، اقدام به برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانكی قربانیان می‌كنند.
وی در ادامه از متلاشی شدن یك باند كلاهبرداری با عنوان فروش سوالات امتحانی خبر داد و در تشریح جزئیات این خبر گفت: با پایش‌های به عمل آمده در استان‌های شمال غربی كشور مشخص شد افرادی با راه‌اندازی كانال‌های تلگرامی در قالب فروش سوالات كنكور و امتحانات نهایی اقدام به كلاهبرداری از شهروندان می‌كنند.پس از تلاش گسترده ماموران پلیس و بررسی‌های فنی و تخصصی دو نفر در این رابطه شناسایی، دستگیر شدند.  متهمان با ترفند فروش سوالات كنكور و امتحانات نهایی بیش از 90 میلیون تومان از طعمه‌های خود كلاهبرداری كرده‌اند.
 نوروزی  به دانش‌آموزان توصیه كرد: به هیچ عنوان فریب تبلیغات جذاب و اغوا كننده را نخورند، زیرا مجرمان با این شگرد طعمه‌های خود را به درگاه جعلی هدایت می‌كنند یا سوالات امتحانی سال‌های گذشته را ارائه می‌دهند و در برخی موارد هم پس از دریافت پول به هیچ عنوان سوالی ارسال نمی‌كنند.