قتل با قمه در پارك تختی

قتل با قمه در پارك تختی

پسر جوان كه متهم است در درگیری دسته جمعی دست به قتل زده دیروز پای میز محاكمه ایستاد و ادعا كرد قمه‌ای كه در دعوا در دست داشته زنگ زده و كند بوده است.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، عصر 24 به‌همن ۹۴، اسماعیل 30 ساله در پارك تختی و به‌دنبال درگیری دسته جمعی با ضربه‌های قمه از پا درآمد و جسدش به پزشكی قانونی منتقل شد. پلیس در تحقیقات محلی دریافت عامل جنایت پسر 28ساله‌ای به نام محمد بوده است. وی خیلی زود بازداشت شد و قتل را گردن گرفت. محمد دیروز در شعبه سوم دادگاه كیفری یك استان تهران پای میز محاكمه ایستاد. در آن جلسه اولیای دم در جایگاه ویژه ایستادند و برای او حكم قصاص خواستند. وقتی محمد در جایگاه متهم ایستاد ادعای تازه‌ای را مطرح كرد و گفت: باور كنید من اسماعیل را نمی‌شناختم و هیچ خصومتی با او نداشتم. من از قبل با پسری به نام فرشاد درگیر بودم. او چند بار در حالت مستی مقابل مغازه پدرم آمد و شروع به عربده‌كشی كرده بود. پدرم از این ماجرا ناراحت بود به همین خاطر آن روز با فرشاد تماس گرفتم و به او تذكر دادم تا دست از مشروب خواری بردارد. من از او خواستم تا دیگر مقابل مغازه پدرم نیاید، اما او كه عصبانی بود فحاشی كرد و از من خواست تا به پارك تختی بروم. وقتی به محل قرار رفتم، فرشاد با دوستانش كه سوار سه ماشین بودند به آنجا آمدند.آنها اسلحه داشتند كه به سمت من شلیك كردند. وقتی تیرهایشان تمام شد همگی با چوب و قمه به سمت من حمله‌ور شدند و من برای دفاع از خود قمه زنگ زده‌ای را كه همراه داشتم بیرون كشیدم. در آن دعوا بیشتر شركت‌كنندگان چاقو و قمه در دست داشتند. مقتول سه ضربه قمه به دست، كتف و قلبش خورده است.من اولین ضربه قمه‌ای كه زدم به دست دوستم برخورد كرد. دومین ضربه به كتف مقتول خورد. ممكن است ضربه‌ای كه سایر شركت‌كنندگان در دعوا زده‌اند به قلب مقتول برخورد كرده باشد.
این متهم گفت: من در آن دعوا به شدت مجروح شده بودم و حال خودم را نمی‌فهمیدم. من در حال فرار بودم و اسماعیل مرا تعقیب می‌كرد. در یك لحظه دیگر او را ندیدم و نمی‌دانم چه كسی او را كشته است.من او را از قبل نمی‌شناختم و انگیزه برای كشتن او نداشتم.  در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر كنند.