نَقل

نَقل


عباس نعمتی نویسنده سریال بوی باران (عروس تاریكی) در گفت‌وگو با ایلنا بیان كرده است:
 قبل از این مجموعه با آقای معظمی در سریال تكیه بر باد و شاید برای شما اتفاق بیفتد همكاری داشتیم و این مجموعه سومین همكاری ما به شمار می‌آید. تجربه این سال‌ها یك همزبانی خوب ایجاد كرده كه حال و هوا و زبان هم را می‌فهمیم.
 در ادامه داستان، حادثه‌ها و داستان‌های خیلی بیشتری رخ خواهد داد و بینندگان با ورود شخصیت‌های دیگر و خطوط داستانی جدید، اتفاقات متعدد و متنوعی را خواهند دید و امیدوارم رضایت‌شان جلب شود. مثلا از یكی دو قسمت دیگر تازه داستان نرگس محمدی و حمیرا ریاضی شروع می‌شود و امیدوارم كشش‌های داستانی بیشتر هم
بشود.
 متاسفانه ما چه در سینما و چه تلویزیون خیلی تنوع گونه نداریم. در تلویزیون غالبا با ملودرام اجتماعی مواجهیم و یك مقدار هم سریال طنز. در سینما هم فیلم‌ها یا كمدی هستند یا اجتماعی.
 ژانرهای جنایی و معمایی، فانتزی، كودك، تاریخی، ورزشی، ترس و... خیلی به ندرت در سینما دیده می‌شود. به نحوی كه سینمای ما یك سینمای اجتماعی شده كه یك موقعیت اگزوتیك و اجتماعی خاص را پیدا می‌كند و بسطش می‌دهد یا فیلم‌های كمدی كه براساس بازیگران به‌فروش ساخته می‌شوند. تقریبا ۶۰ درصد سریال‌های دنیا معمایی و پلیسی هستند. ولی نویسنده‌ها و كارگردانان ما كمتر به این گونه می‌پردازند.
  این گونه هم جذاب است هم به جامعه احساس امنیت و آرامش خاطر می‌دهد؛ چون عكس فیلم‌های اجتماعی كه صرفا با فرد آسیب‌دیده همراه شده از زاویه دید كسی روایت می‌شود كه در حال رفع یا بررسی بزه و آسیبی است. برای همین تخیلش گزنده نیست و آن حس دلسوزی و پیگیری حس آرامش را به جامعه منتقل می‌كند.