شفر هم مثل پروپئیچ می‌شود!

قول مدیریت استقلال، مثل قول مدیران قبلی؟

شفر هم مثل پروپئیچ می‌شود!



استقلال تهران همواره از این موضوع ضربه می‌خورد كه مدیران قبلی‌اش به‌سادگی از كنار یك‌سری پرونده‌های شكایتی گذشته‌اند. یعنی بازیكن یا مربی خارجی تهدید به شكایت كرده و باشگاه آن را جدی نگرفته و بعد یك میراث عجیب از آن مدیر برای مدیر بعدی به جا مانده است.
البته در پرسپولیس هم از این اتفاق‌ها كم نیفتاده است. استقلال در حال حاضر درگیر پرونده پروپئیچ است و اگر نتواند آن را حل كند با مشكلات عدیده‌ای روبه‌رو خواهد شد. با توجه به این اتفاق، حالا استقلالی‌ها باشگاه را تحت‌فشار گذاشته‌‌اند تا پرونده وینفرد شفر را رها نكند و مثل مدیران قبلی این‌قدر ساده از كنار چنین مسائلی نگذرد.
امیرحسین فتحی در روزهای اخیر گفته مشكلی از این بابت وجود ندارد و كمترین غرامت را به شفر می‌دهند و هواداران نگران نباشد. این جملات دقیقا با خبرهایی که از جانب شفر می‌آید، تناقض دارد. مرد آلمانی در تازه‌ترین گفت‌وگویی كه با یكی از دوستان ایرانی‌اش داشته از این گفته كه باشگاه استقلال با او رفتاری انسانی نداشت و به هر شكل ممكن تمام پولش را از این باشگاه می‌گیرد.
ظاهرا آبی‌ها از قوانین جدید هم بی خبر هستند. طبق قانون فیفا، حتی اگر باشگاهی مربی را اخراج كند و او به تیم دیگری ملحق شود، باشگاه قبلی او موظف خواهد بود تا 50درصد از پول قراردادش را بپردازد. یعنی باشگاه استقلال حتی در صورت انتقال شفر به باشگاه بن یاس باید 600 هزار دلار به این مربی بپردازد. رقم، رقم كلانی است و پرداخت آن می‌تواند در سال‌های بعدی و برای مدیریت بعدی استقلال بسیار سنگین باشد. به همین خاطر وزارت ورزش هم از فتحی خواسته تا تكلیف این بدهی را روشن كند. این روزها از هر كدام از مسؤولان استقلال در این باره سوال می‌كنیم پاسخ روشنی در این باره نمی‌دهد.
دیروز از خلیل‌زاده، عضو هیات مدیره باشگاه درباره مذاكره با شفر پرسیدیم كه جواب داد: «قطعا به دنبال آن هستیم تا بتوانیم با این مربی توافق كنیم و ان‌شاءا... ضرر زیادی ندهیم. این هم از جمله مواردی است كه قرار است در جلسه بعدی هیات مدیره درباره آن صحبت كنیم.»