به شرفم قسم دوپینگ نكرده‌ام

واكنش حسین كیهانی به دوپینگ و محرومیت 4 ساله

به شرفم قسم دوپینگ نكرده‌ام

حسین كیهانی بعد از مثبت شدن تست دوپینگ با ماده ممنوعه اپو و محرومیت چهار ساله به این موضوع واكنش نشان داد. دونده دوی استقامتی ایران كه در بازی‌های آسیایی جاكارتا مدال طلای دوی 3000 متر با مانع را كسب كرد و توانست ركورد این بازی‌ها را بشكند در رقابت‌های قهرمانی آسیای ۲۰۱۹، به سبب استفاده از ماده ممنوعه اپو برای چهار سال محروم شد.
 او بعد از مثبت شدن تست و محرومیتش به این موضوع واكنش نشان داد. او گفت از این ماده ممنوعه استفاده نكره و حاضر است هر زمانی دوباره آزمایش بدهد. او مدعی شده هیچ‌كسی از او حمایت نكرده است.
متن كامل واكنش كیهانی كه در صفحه شخصی‌اش در شبكه‌های اجتماعی منتشر شده، به این شرح است:
به‌نام خدایی كه در این نزدیكی است. ماندم از كجا شروع كنم و به چه شكل برای مردم عزیزم توضیح و توجیه بنویسم. درد دل‌ها بسیار دارم از سال ۱۳۸۵ كه ورزش دوومیدانی را آغاز كرده‌ام تا به امروز تمام افتخارات و مدال‌هایی كه به عشق كشورم و مردمم كسب كرده‌ام سالم و بدون هیچ مشكل و با خون دل‌ها و مشقت فراوان بوده، عده‌ای بی‌انصاف در فضای مجازی و واقعی به هر شكلی كه دلشان خواست با احساسات و آبروی من بازی و باب میلشان قضاوت كردند، در صورتی كه هیچ یك از افتخارات من مشكل‌دار نبوده. بگذریم...
من حسین كیهانی در طول این 13 سال. كاملا دین خودم را به ورزش كشورم ادا كردم قسم خوردم و قسم می‌خورم من این ماده ممنوعه را استفاده نكردم فقط بدن و كلیه من بیش از اندازه این ماده را تولید می‌کند، ، هركس باور ندارد به شرفم قسم هرلحظه و هرجایی كه بخواهد من برای آزمایش آماده هستم.