مجازات مرگ برای زن شوهركش

مجازات مرگ برای زن شوهركش


قضات دادگاه جنایی تهران دیروز زن میانسال را كه  همسرش را با شلیك گلوله ساچمه‌ای كشته بود به قصاص محكوم كردند. دختر نوجوان وی نیز به خاطر معاونت در قتل به پنج سال زندان محكوم كردند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، نیمه شب پنجم تیر سال ۹۶ مرد 45 ساله‌ای به نام فرهاد در خانه‌اش با شلیك گلوله سلاح ساچمه‌ای به سرش كشته شد.
پسرنوجوان قربانی ادعا می‌كرد پدرش هنگام كار كردن با سلاح ساچمه‌ای خراب دستش اشتباهی روی ماشه رفته و به سرش شلیك كرده است. وقتی گزارش كارشناسان اسلحه‌شناسی این ادعا را رد كرد  پسر نوجوان گفت مادرش دست به جنایت زده است.
به این ترتیب الهام ۴۲ ساله تحت بازجویی قرار گرفت و به قتل اعتراف كرد. وی گفت همسرم را به خاطر اختلاف‌های خانوادگی كشتم و دختر و پسر ۱۶ و ۱۷ ساله‌ام نیز در این ماجرا با من همدستی داشتند. این زن به اتهام قتل و دو فرزندش به اتهام معاونت در جنایت در شعبه چهارم دادگاه كیفری یك استان تهران پای میز محاكمه ایستادند.
در آن جلسه الهام گفت: شوهرم همیشه به من بی‌توجه بود.از این وضعیت خسته شده بودم. تا این‌كه در فضای مجازی با پسر جوانی آشنا شدم. مدتی بود تلفنی با او صحبت می‌كردم تا این‌كه همسرم به این رابطه پی برد و همین موضوع باعث شد اختلاف‌های من و همسرم بیشتر شود. یك بار شوهرم گوشی تلفن‌همراهم را گرفت و پیامك‌هایی كه به مرد غریبه ارسال كرده بودم را دید. آنجا بود كه درگیری من و شوهرم شدت گرفت و تصمیم به قتل او گرفتم. پسر و دخترم هم در جریان این ماجرا بودند. تا این‌كه با كمك آنها شبانه شوهرم را با شلیك گلوله ساچمه‌ای كشتم.  سپس دختر و پسر نوجوان قربانی به دفاع پرداختند.
دختر نوجوان گفت: مادرم همیشه با پدرم درگیر بود و به من گفته بود قصد دارد برای همیشه از دست پدرم خلاص شود. اما برادرش گفت: زمانی كه مادرم دست به قتل پدرمان زد من در اتاق خواب بودم. من از نقشه او برای قتل اطلاعی نداشتم.
دیروز قضات با توجه به مدرك‌های موجود در پرونده و همچنین درخواست اولیای‌دم، الهام را به قصاص محكوم كردند. دختر نوجوان نیز به پنج سال نگهداری در كانون اصلاح و تربیت محكوم شد. قضات پسرنوجوان را از اتهام معاونت در قتل تبرئه كردند.