پیشنهادی از پرسپولیس نداشتم

قطبی: وقتی بحثی نشده چرا باید دروغ بگویم؟

پیشنهادی از پرسپولیس نداشتم

هنوز برانكو ایوانكوویچ، سرمربی پرسپولیس بود و به كارش ادامه می‌داد كه شایعه عجیبی در فضای فوتبال ایران پیچید: «افشین قطبی در فصل نوزدهم، هدایت پرسپولیس را به‌عهده می‌گیرد.» این خبر مثل پتك بر سر هواداران پرسپولیس فرود آمد و آنها را دچار شوك كرد. البته شایعه‌ای بیش نبود ولی به قدری جدی گفته شد كه پرسپولیسی‌ها را ترساند. قطبی در فصل هفتم با پرسپولیس به قهرمانی در لیگ رسید اما در لیگ هشتم عملكرد دلچسبی نداشت. در بازگشت به لیگ ایران، یك نیم فصل كاملا متوسط با فولاد سپری كرد و حالا دوباره قصد خروج از لیگ ایران را دارد ولی شایعه دوم، عجیب‌تر و پیچیده‌تر بود: «محسن خلیلی همراه وكیل قطبی و یك مدیربرنامه در رستورانی كه متعلق به دایی افشین قطبی است، دیدار كردند و خلیلی قول داد زمینه حضور این مربی روی نیمكت پرسپولیس را فراهم كند.» این شایعه البته توسط تمام كسانی كه نامشان در خبر آمده، تكذیب شد ولی شرایط را برای همه سخت كرد. این روزها، قطبی خارج از مرزهای كشور مشغول استراحت است. با او تماس گرفتیم و مصاحبه نسبتا طولانی داشتیم كه می‌خوانید.

 ابتدا در مورد جدایی از فولاد صحبت كنید. آیا رازی در این اتفاق پنهان بود؟
هیچ رازی وجود ندارد. ما می‌خواستیم با توجه به ظرفیتی  كه در باشگاه فولاد وجود داشت از جمله استادیوم عالی و امكانات حرفه‌ای، یك تیم خوب و حرفه‌ای بسازیم. برنامه من این بود كه با فولاد به جمع تیم‌های بالای جدول برسم و بتوانم قدرت فوتبال خوزستان را نشان بدهم ولی مدیریت باشگاه نظر دیگری داشت.
آنها مخالف برنامه‌های شما بودند؟
اصلا این طور نیست. من با مدیران فولاد چند جلسه هم برگزار كردم. همه می‌خواستند به تیم كمك كنند ولی شاید نمی‌توانستند این كار را انجام بدهند. هر كسی، دلایل خاص خودش را دنبال می‌كند و من هم آن كسی نیستم كه به دنبال ذهنیت دیگران بروم. وقتی فهمیدم انتظارات من برآورده نمی‌شود، تصمیم به قطع همكاری گرفتم. من یک مربی حرفه‌ای هستم. گاهی اوقات یک همکاری قطع می‌شود اما این به دلیل ناکارآمدی یکی از طرفین قرارداد نیست.  هم من و هم فولاد می‌خواستیم کاری بزرگ انجام دهیم اما با شرایط موجود امکان این اتفاق وجود نداشت و به همین دلیل قطع همکاری کردیم.
آیا امكان بازگشت شما به لیگ برتر وجود دارد؟
همیشه این امكان برای من وجود دارد. دیدید كه با پیشنهاد فولاد خوزستان برگشتم و شاید با پیشنهاد تیم‌های دیگر مواجه شوم. یك موضوع مهم هم وجود دارد. من قهرمان لیگ ایران و سرمربی تیم ملی بودم پس انتظارات از من بسیار بالاست و باید بتوانم انتخابی داشته باشم كه پاسخگوی انتظارات باشد. نمی‌خواهم در مورد آینده با شما حرف بزنم فقط منتظر اتفاقات بعدی می‌مانم.
برسیم به سوال اصلی؛ پرسپولیسی‌ها با شما صحبتی كرده‌اند؟
نه. چطور؟
شایعه شده وكیل شما با محسن خلیلی و چند نفر دیگر برای بازگشت به پرسپولیس جلسه داشته‌اند.
نه این طور نیست. من اصلا از این موضوع خبر ندارم. قطعا اگر چنین چیزی وجود داشت، خلیلی یا وكیلم با من تماس می‌گرفتند و همه چیز را می‌گفتند.
پس همه این شایعات را تكذیب می‌كنید؟
وقتی اتفاقی رخ نداده، چرا باید دروغ بگویم؟ من هیچ پیشنهادی از پرسپولیس ندارم و كوچك ترین تماسی از سوی این باشگاه با من گرفته نشده و اگر مذاكره‌ای بود، حتما آن را اعلام می‌كرد. نه از سوی مدیران باشگاه با من تماسی گرفته شده و نه با وكیلم كه در تهران است. ما كار خودمان را انجام می‌دهیم و برای پرسپولیس هم آرزوی موفقیت دارم.
فصل آینده مربیگری می‌كنید؟
بله حتما. همین حالا هم چند پیشنهاد از اروپا و آسیای شرقی دارم ولی هنوز كارم را شروع نكرده ام چون برای یك انتخاب خوب باید احتیاط زیاد و مطالعه فراوانی داشته باشم. نمی‌خواهم یك‌باره سراغ انتخاب بعدی بروم. فكر می‌كنم این بار هم به باشگاه خوبی بروم.‌