ویژه‌های تابستانی شبكه‌ شما

ویژه‌های تابستانی شبكه‌ شما


برنامه‌های شبكه‌های استانی و شما ویژه فصل تابستان با موضوعات محوری آرامش و پایداری، امید و شادمانی و تلاش و مقاومت تدارك دیده شده‌اند.
به گزارش روابط‌عمومی معاونت امور استان‌ها، با فرارسیدن فصل تابستان، شبكه تلویزیونی شما با بهره‌گیری از ظرفیت شبكه‌های استانی و توان بالای برنامه‌سازان در مراكز مختلف صدا و سیما، اقدام به طراحی، تولید و پخش مجموعه‌ای از برنامه‌های تلویزیونی، نمایشی و مستند كرده است.
ایجاد فضای شاد، سرگرم‌كننده و امیدبخش برای مخاطبان، ترویج گردشگری و ایرانگردی متوازن در سراسر كشور، ترویج سبك زندگی اسلامی-‌ایرانی در گذران اوقات فراغت، افزایش آگاهی‌های عمومی با غنی‌سازی اوقات فراغت و اصلاح الگوی اوقات فراغت نسل جوان و نوجوان جامعه، هدف‌های محوری از تولید این برنامه‌ها در شبكه‌های استانی
صدا و سیما هستند.
بر این اساس، پوشش جشنواره‌های استانی و ملی در دستور كار شبكه‌ها قرار خواهد داشت.
از جمله جشنواره‌هایی كه در فصل تابستان برگزار می‌شود، می‌توان به جشنواره برداشت محصولات كشاورزی، جشنواره‌های فرهنگی مانند رضوی، امید، زیر سایه خورشید و ... و دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسكی تلویزیون ایران و بیست و دومین جشنواره تولیدات مراكز استان‌ها اشاره كرد.
همچنین محورهای دیگری هم در برنامه‌های فصل تابستان لحاظ شده كه از جمله آنها می‌توان به بهره‌گیری از طبیعت زیبای مناطق مختلف برای تولید موسیقی‌های شاد و نشاط‌انگیز، معرفی كتاب‌های سودمند برای مطالعه در اوقات آزاد در فصل تابستان، اطلاع‌رسانی در مورد برنامه‌های ورزشی و تفریحی دستگاه‏های ذی‌ربط در تابستان، آموزش مشاغل مفید برای اشتغال نوجوانان و جوانان در فصل تابستان، آگاهی‏بخشی به مخاطبان در خصوص بیماری‌های فصلی و راهكارهای پیشگیری، اطلاع‌رسانی مستمر درباره حفاظت از محیط‌زیست با توجه به افزایش حضور مردم در تفرجگاه‌ها و آموزش اثربخش درخصوص رعایت نكات ایمنی در رانندگی و مسافرت ایمن اشاره كرد.
همچنین پیگیری پویش «من زمین را دوست دارم» و «ایمن برانیم، سالم بمانیم» هم در دستور كار شبكه‌های استانی قرار خواهد داشت.
بر این اساس، طراحی جدول پخش متنوع و مخاطب‌پسند با ضرباهنگ مناسب و با توجه به اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، جانمایی برنامه‌های پر مخاطب در ساعت‌های طلایی شبكه، تغییر موضوع برنامه‌های برند شبكه‌ها با توجه به حضور گردشگران در استان‌ها، ارتباط مشترك برنامه‌ها بین استان‌های همجوار و استفاده از بسته‌های كوتاه نمایشی مفرح، جذاب و طنز در جدول پخش جزو سیاست‌های جدید شبكه‌های استانی است.
علاوه‌بر این، شبكه‌های استانی با شبكه‌های سراسری برنامه‌هایی را به صورت مشترك تولید و پخش خواهد كرد كه از آن جمله می‌توان به تولید برنامه شب‌های فیروزه‌ای از شبكه پنج سیما اشاره كرد.
مخاطبان شبكه «شما» نیز می‌توانند بیننده مواردی همچون جشنواره تابستانی فیلم‌های تلویزیونی با موضوعات طنز اجتماعی و خانوادگی به مدت 90 دقیقه هر شب ساعت 24، جشنواره پویانمایی با همكاری 15 مركز استان، اختصاص باكس مستند گردشگری و محیط زیست ویژه تابستان هر روز صبح و عصر، پخش برنامه زنده صبحانه هر دو روز از یك مركز و پخش برنامه كاشانه مهر (زنده) شنبه تا چهارشنبه از مركز فارس و پنجشنبه‏ها از مركز مهاباد خواهند بود.
همچنین پخش مسابقه بومی و محلی كوچ از مركز چهارمحال و بختیاری، پخش سریال «زیباشهر» از مركز خوزستان و سریال «بابای خجالتی» از مركز زنجان، برنامه زنده «اینجا ایران» شنبه تا چهارشنبه از یك مركز (معرفی ظرفیت ها، توانمندی‌ها و جذابیت‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری استان‌ها) و مجموعه مستند گردشگری «از سرزمین شمالی» از مركز مازندران و برنامه «به وقت سفر» هر روز از مركز بوشهر هم در جدول پخش فصل تابستان شبكه شما قرار دارند.