پیش به سوی تهران قدیم

پیش به سوی تهران قدیم


دروازه‌دولت، احیا و احداث می‌شود تا تهران بزرگ دوباره به همان حال و هوای قدیمی‌اش بازگردد. این اتفاق با خرج یك بودجه سه میلیارد تومانی رخ می‌دهد كه حق‌شناس، عضو شورای اسلامی شهر تهران آن را اعلام كرده و به ایلنا گفته این روزها در محوطه دروازه‌دولت، شاهد فعالیت دو موزه هستیم و با توجه به آغاز فعالیت موزه پمپ بنزین در مجاورت موزه عروسك‌ها، به‌زودی اتفاقات فرهنگی دیگری نیز در دروازه‌دولت خواهد افتاد.
به گفته حق‌شناس، كمیسیون فرهنگی سال گذشته این بودجه را پیشنهاد و در نهایت با تصویب شورا روبه‌رو شد. امسال این بودجه اختصاص یافت و آنچه در دروازه غار و میدان قزوین اتفاق افتاد، در دروازه‌دولت ساخته خواهد شد. از آنجا كه در این منطقه مترو عبور می‌كند از این رو ساخت دروازه نیازمند انجام هماهنگی با مترو بود. شهرداری منطقه مذاكرات لازم را انجام داد تا مقاوم‌سازی شكل گیرد و این امكان فراهم شود مسافرانی كه با آسانسور از مترو خارج می‌شوند، دقیقا از میان دروازه بیرون بیایند.
وی همچنین از تعریف پلازا شهری در منطقه دروزاه‌دولت خبر داده و گفته پیش‌بینی شده با توجه به آن‌كه این منطقه در تقاطع خیابان سعدی است، بتوانیم مجسمه‌ای از سعدی در این منطقه بگذاریم، چراكه مجسمه‌ای از این شاعر در شهر نداریم. از این طریق سعی داریم پیوندی بین دروازه‌دولت و مجسمه سعدی و خیابان سعدی و موزه‌ها ایجاد كنیم.