منكر پارتی‌بازی در نحوه پخش و نمایش فیلم‌ها نیستم

منكر پارتی‌بازی در نحوه پخش و نمایش فیلم‌ها نیستم


سیدجمال ساداتیان، تهیه‌كننده سینما در پی انتقاد بخش گسترده‌ای از اهالی سینما مبنی بر بی‌عدالتی در نحوه اكران آثار سینمایی گفت: بنده معتقدم ریشه همه مشكلات اكران، كمبود سالن‌های سینماست. مسأله آنجاست كه ظرفیت نمایشی در كشور ما كمتر از تولیدات است و این مسأله شائبه بی‌عدالتی در نحوه اكران برخی آثار سینمایی را به وجود آورده است.
تهیه‌كننده فیلم‌های سینمایی به رنگ ارغوان و جامه‌دران در گفت‌وگو با سینماپرس افزود: یكی از نكات مهمی كه ما نباید آن را فراموش كنیم این است كه اصولا برخی فیلم‌ها قدرت جذب مخاطب را ندارند و اگر سئانس‌ها و سالن‌های بیشتری هم به آنها تعلق بگیرد تأثیر چندانی بر فروش آنها نخواهد داشت. از این رو اختصاص سالن بیشتر به این نوع فیلم‌ها اصولا اجحاف در حق فیلم‌های پرفروش است.
ساداتیان با بیان این‌كه من منكر پارتی‌بازی در نحوه پخش و نمایش فیلم‌ها نیستم، تصریح كرد: با این همه نمی‌توانم بگویم كه ما شاهد بی‌عدالتی در نحوه اكران فیلم‌ها هستیم زیرا همان‌طور كه پیشتر هم اشاره كردم وقتی فیلمی ظرفیت نمایشی بالایی داشته باشد سئانس بیشتری به آن تعلق می‌گیرد؛ در هر صورت الان وضعیت به‌گونه‌ای است كه سئانس‌ها و سالن‌ها برای همه فیلم‌ها جیره‌بندی می‌شود و سعی شده تا در همه سالن‌ها فیلم‌های متنوعی نمایش داشته باشد، اما با این همه باز هم عده‌ای پیدا می‌شوند تا ایرادی بگیرند و مثلا به ساعت نمایش فیلمشان اعتراض دارند.