جایزه 60هزار دلاری  به رمان «لبنانی» می‌رسد؟

جایزه 60هزار دلاری به رمان «لبنانی» می‌رسد؟

داوران شش نویسنده، ازجمله مایکل محمد احمد، ملیسا لوکاشنکو و رادنی هال را برای رقابت بر سر جایزه ۶۰ هزار دلاری مایلز فرانکلین انتخاب کردند.
آن‌طور که ایبناگزارش گاردین را ترجمه کرده، این فهرست شامل برنده پیشین این جایزه، رادنی هال، گیل جونز، ملیسا لوکاشنکو (که پیش از این در فهرست بلند این جایزه هم بوده)، به همراه گرگوری دِی، مایکل محمد احمد و جنیفر مایلز است.
شاید هال با «یک فصلِ ربوده‌شده» در آستانه دریافت سومین جایزه مایلز فرانکلین خود باشد.
رمانی که متشکل از سه داستان ظاهرا غیرمرتبط اما درهم‌تنیده است.
«مرگ نوآ گلس» اثر گیل جونز داستان دو فرزند یک مورخ هنری مُرده را روایت می‌کند که در تلاش برای کنار آمدن با مرگ مرموز پدر خود هستند و پلیس با تحقیقاتی که انجام داده بر این باور است که او مرتکب سرقت ادبی شده است.
«لب زیادی» از ملیسا لوکاشنکو یک رمان کمیک تلخ درباره خانواده، کشور و سفر آخر یک زن به زادگاه خود پیش از مرگ پدرش است که سرآخر از زندان سر در می‌آورد. جنیفر مایلز با «تنفس» برای اولین‌بار در میان فینالیست‌های این جایزه دیده می‌شود. داستانی که در آن ساکنان کلپستون، یک شهر کوچک ساحلی در استرالیا از خواب بیدار می‌شوند و می‌بینند اقیانوس ناپدید شده.
«لبنانی» از مایکل محمد احمد، خواننده را به پانچبول در غرب سیدنی و آن دبیرستان در حومه می‌برد، که بیشتر شبیه به زندان است تا مدرسه. «لبنانی» موفق به کسب جایزه چندفرهنگی در جوایز ادبی نخست‌وزیری ویکتوریا ۲۰۱۹ شد.
«آرشیو شنی» نوشته گرگوری دِی داستان نویسنده‌ای را دنبال می‌کند که به یک کتاب قدیمی برمی‌خورد که به جزئیات تلاش‌های یک مهندس برای کمک به تثبیت تپه‌های شنی در طول ساخت «جاده بزرگ اقیانوسی»، از میراث‌های ملی استرالیا می‌پردازد.
هریک از نویسندگان فینالیست مبلغ 5000 دلار دریافت خواهند کرد. برنده ۶۰ هزار دلاری جایزه نیز روز ۳۰ جولای اعلام خواهد شد.