مدیر كانال خودكشی پای میز محاكمه

مدیر كانال خودكشی پای میز محاكمه


پرونده پسر جوانی كه با راه‌اندازی كانال تلگرامی خود خلاصی، ترویج خودكشی می‌كرد برای محاكمه به دادگاه ارسال شد. یكی از بازدیدكنندگان كانال با سم ارسالی از سوی متهم، خودكشی كرد.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، 18‌اردیبهشت امسال جسد پسر 30 ساله‌ای در خانه مجردی‌اش در محله سعادت‌آباد كشف شد كه با خوردن قرص سیانور فوت شده بود. در كنار جسدش، دست‌نوشته‌ای كه نشان می‌داد كدام محل‌های خانه آغشته به سیانور است، كشف شد. این در حالی بود كه خانواده‌اش گفتند او عضو یك كانال تلگرامی شده و بعد از آن فوت كرده و مدیر آن را مقصر مرگ فرزندشان می‌دانند.
با دستور بازپرس ساسان غلامی، متهم 30 ساله‌ای به نام حمید كه كانال تلگرامی به نام «خودخلاصی» را راه‌اندازی كرده و در آن خودكشی را ترویج می‌كرد، در اسلامشهر دستگیر شد. در تحقیقات مشخص شد متهم خودش هم وسایل مرگ را برای افرادی كه قصد خودكشی داشتند، ارسال می‌كرد و چند نفر از او وسایل مرگ خریده بودند.
پسر جوان در بازجویی‌ها به راه‌اندازی كانال مرگ و فروش وسایل برای خودكشی اعتراف كرد و روانه زندان شد. او چند روز پیش برای آخرین جلسه تحقیقات از زندان به شعبه سوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شد .
پس از تکمیل تحقیقات،  پرونده او به اتهام تشویق به خودكشی از طریق ارائه راهكار و آموزش آن در یك كانال تلگرامی كه باعث مرگ پسر جوانی شده بود و نیز دخالت در امور پزشكی با صدور جلب به دادرسی به دادگاه كیفری 2 استان تهران ارسال شد.