جنگ آسمان‌خراش‌ها در هنگ‌كنگ

جنگ آسمان‌خراش‌ها در هنگ‌كنگ


هنگ‌كنگ هفته‌هاست در اعتراض به لایحه استرداد مظنونان به چین شاهد تظاهرات و اعتراضات گسترده است و دوشنبه گذشته نیز جوانان خشمگین و معترض وارد ساختمان شورای قانونگذاری شدند و خسارات زیادی برجای گذاشتند.
به گزارش فرارو، منطقه خودمختار هنگ‌كنگ با هفت میلیون و 230 هزار نفر جمعیت، در جنوب چین قرار دارد و از مهم‌ترین بازارهای مالی و تجاری آسیا و جهان به‌شمار می‌رود.
شروع اعتراضات هنگ‌كنگ به حدود سه هفته پیش و اعتراضات گسترده به طرح جنجال‌برانگیز استرداد متهمان به چین برمی‌گردد. در پی مخالفت مردمی با این طرح، دولت اجرای این طرح را به حال تعلیق درآورد.
فعالان دموكراسی‌خواه هنگ‌كنگ خواستار آزادی‌های دموكراتیك مانند حق انتخاب رئیس این شهر هستند.
اما بسیاری از جوانان این منطقه پرجمعیت و گران‌قیمت جهان با مشكلات معیشتی دست به گریبان هستند. آنان احساس می‌كنند داشتن یك خانه در هنگ‌كنگ كه مملو از آسمانخراش و برج‌های مسكونی است، یك رؤیاست. جوانان هنگ‌كنگ سیاست ناعادلانه در بخش مسكن را از معضلات خانه‌دار شدن خود می‌دانند و می‌گویند شركت‌های املاك، بازار را كنترل می‌كنند.
متوسط فضای زندگی در هنگ‌كنگ كه جمعیت بالغ بر هفت میلیون نفر دارد 40 مترمربع است. بسیاری از مردم هنگ‌كنگ كه توانایی خرید خانه ندارند با والدین خود در یك خانه زندگی می‌كنند. اتاق‌ها نیز بسیار كوچك بوده و مساحت آنها از پنج تا 9 متر است.