ته سیگار غذای جدید جوجه‌ها

ته سیگار غذای جدید جوجه‌ها


عكس‌های تكان‌دهنده از یك پرنده كه به اشتباه ته سیگاری را به عنوان غذا به جوجه خود می‌خوراند، بین كاربران شبكه‌های مجازی دست به دست شده و به نگرانی‌های زیست‌محیطی دامن زده است.
به گزارش ایرنا، ردپای مخرب انسان بر طبیعت و اكوسیستم‌های جهان روزبه روز گسترده‌تر می‌شود. در این میان برخی موجودات از دیگران آسیب‌پذیرترند. به عنوان جدیدترین نماد از این معضل، می‌توان به تصاویری كه به‌تازگی از پرنده‌ای منتشر شده كه به عنوان غذا به جوجه خود ته سیگار می‌دهد، اشاره كرد.
كارن میسون، عكاسی كه این تصاویر را در حساب كاربری خود در فیس‌بوك منتشر كرده، در این باره می‌نویسد: «این نوع پرندگان غذای مورد نیاز خود را از طریق باز نگه‌داشتن نوكشان هنگام شكافتن آب دریا تأمین می‌كنند. وقتی نوك پایینی به چیزی می‌خورد، نوك بالایی بسته می‌شود و به این ترتیب نمی‌بینند چه چیزی به منقار گرفته‌اند.»
این راهبرد شكاری كه در گذشته مناسب حال پرندگانی از جمله آب شكاف‌های سیاه بود، این روزها با توجه به این‌كه ما انسان‌ها بیشتر بخش‌های كره زمین را به زباله‌دان بدل كرده‌ایم، می‌تواند برایشان كشنده نیز باشد.
نتایج پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد این روزها ته سیگار از نی و بطری‌های پلاستیكی پیشی گرفته و بیشترین بخش از زباله‌های موجود در سواحل را به خود اختصاص می‌دهد.