كدخدایی: برای كسی فرش قرمز پهن نمی‌كنیم

كدخدایی: برای كسی فرش قرمز پهن نمی‌كنیم

سخنگوی شورای نگهبان در واكنش به شرط و شروطی كه از سوی برخی اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات مطرح شده است، گفت: شورای نگهبان پیشنهادها را می‌پذیرد، اما باج‌خواهی را خیر.
به گزارش فارس، عباسعلی كدخدایی در نشست خبری درباره اظهار نظر برخی اصلاح‌طلبان مبنی براین‌كه در صورت تایید ۸۰ درصدی ژنرال‌هایمان در انتخابات شركت می‌كنیم، تصریح كرد: ملاك شورای نگهبان اجرای قانون است. شورای نگهبان ورود كسی را تضمین نمی‌كند و برای كسی نیز فرش قرمز پهن نمی‌كند.
كدخدایی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد طرح ادعا در مورد انتخابات سال ۸۸ و آمار و ارقام این انتخابات در آستانه انتخابات سال ۹۸ گفت: نسبت به این ادعای مضحك باید گفت این ادعاها قابل پاسخ نیست و از این حرف‌های بی‌پایه و اساس است، اگر ما بخواهیم وقت‌مان را برای پاسخ به این حرف‌ها اختصاص دهیم به كارهای دیگر نمی‌رسیم، توضیحات روابط عمومی كافی بود. نظر شورای نگهبان نظر قاطع، پایانی و ختم كلام است، اگر نسبت به آن موضوع، مطلبی وجود دارد آقایان اسناد و مدارك‌شان را ارائه كنند.
كدخدایی در مورد انتخابات الكترونیكی گفت: احراز هویت‌ها الكترونیكی خواهد بود. در بقیه موارد هم تا هر جایی كه بتوانیم با وزارت كشور به توافق برسیم، انتخابات به صورت الكترونیكی برگزار می‌شود.
وی در خصوص ادعای یكی از نمایندگان ادوار مجلس در مورد خرید رای معتادان توضیح داد: خرید و فروش رای جرم است و به قوه قضاییه ارجاع می‌شود و قوه قضاییه بررسی می‌كند، اما این‌كه هر كسی در هر موردی از خودش حرف بزند، حرف دیگری است.
كدخدایی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد انتخاب یكی از نمایندگان به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان كه فرد اصولگراست و تاثیر آن در تایید صلاحیت چهره‌های اصلاح‌طلب گفت: ما فارغ از پاسخگویی هستیم، چون این موضوع از اختیارات رئیس قوه قضاییه است و در نهایت مجلس تصمیم می‌گیرد قطعا هر كسی كه به شورای نگهبان راه می‌یابد، فارغ از سلایق و نظرات شخصی‌اش اعمال نظر می‌كند و در تصمیم‌گیری‌ها مشاركت خواهد داشت. وی در مورد مهلت مجلس برای انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان عنوان كرد: مهلت قانونی ۲۶ تیر است و باید این هفته مجلس حقوقدانان شورای نگهبان را تعیین تكلیف كند.