تا فردا پول پروپئیچ را پرداخت می‌کنیم

فتحی از كرواسی خبر داد

تا فردا پول پروپئیچ را پرداخت می‌کنیم

لحظه‌ها برای استقلال به سرعت در حال گذر است. این باشگاه فقط و فقط تا فردا زمان دارد تا پول پروپئیچ، بازیكن سابق خود را بدهد. این بازیكن در دوره حضور پرویز مظلومی به استقلال ملحق شد. هرزمان هم به زمین رفت نشان داد می‌تواند گلزن خوبی باشد. منتهی به او فرصت زیاد نرسید و وقتی منصوریان سرمربی استقلال شد، كلا این بازیكن را نخواستند. منصوریان اعتقاد داشت چون تاكتیك اصلی تیمش ارسال از كناره‌ها نیست، این بازیكن به دردش نمی‌خورد. این بازیكن اما برای باشگاه از اول دردسرساز بود. دردسر اول زمانی درست شد كه این بحث به راه افتاد که او خارج از زمان نقل و انتقالات رضایتنامه گرفته و هر دیداری كه به میدان رفته، غیرقانونی بوده و باید بازی‌های استقلال سه بر صفر به نفع رقیبش شود. بحث به قدری بالا گرفت كه سازمان لیگ و فدراسیون هم وسط آمدند. در نهایت ماجرا برای استقلال ختم به خیر شد. حالا اما پایان كار با پروپئیچ هم بدجور برای این باشگاه دردسر درست كرده است. او كه این روزها در كرواسی به سر می‌برد، به خاطر شكایت خود استقلال را محكوم به پرداخت 440 هزار دلار كرده است. آخرین اطلاعات اما چیست؟ آیا باشگاه این پرونده جنجالی را حل كرده است؟
دیدار خطیر و سفیر در كرواسی
علی خطیر، معاون ورزشی باشگاه استقلال از هفته گذشته عازم اروپا شد تا بتواند رایزنی‌های خود را برای حل مشكل باشگاهش انجام دهد. استقلال تهران 850 هزار دلار از فیفا طلب دارد كه خواهان آن شده تا 440 هزار دلار از این مبلغ به حساب پروپئیچ واریز شود. مشكل اینجاست كه فیفا به خاطر فشار آمریكا به ایران اعلام كرده به حساب شخص یا باشگاه پول نمی‌ریزد، بلكه پول را به حساب فدراسیون واریز می‌كند. از آنجا هم كه تحریم هستیم، امكان انتقال پول به حساب فدراسیون وجود ندارد! فدراسیون فوتبال به تازگی نامه‌ای برای فیفا نوشته و تاكید كرده از منبع مالی استقلال پول پروپئیچ پرداخت شود. اما بعید به نظر می‌رسد این اتفاق رخ دهد. به همین دلیل علی خطیر، معاون ورزشی باشگاه استقلال هم ریسك نكرد و عازم كرواسی شد تا با محمدرضا صادق، سفیر ایران در این كشور دیدار و گفت‌وگو كند.
حرف‌های خلیل‌‌زاده در تهران
صبح دیروز اسماعیل خلیل‌‌زاده، عضو هیات مدیره باشگاه استقلال درباره آخرین وضعیت پرونده پروپئیچ توضیحاتی به جام‌جم داد. او در این باره به خبرنگار ما گفت: «پرونده ان‌شاءا... حل خواهد شد. تا این لحظه كه نتوانسته‌ایم پول را بدهیم ولی با پروپئیچ حرف زدیم و او هم پذیرفته بخشی از پول و شكایتش را پس بگیرد. صحبت‌ها ادامه دارد. فعلا آقای خطیر با سفیر ایران در كرواسی صحبت كرده.» ولی دلیل این كار چه بوده است؟ خلیل‌‌زاده پاسخ داد: به هر حال اگر فیفا پول را نداد باید سریعا از طریق وزارت خارجه پول را به حساب او منتقل كنیم. سفیر ایران هم تا الان لطف داشته‌اند و همكاری لازم با باشگاه صورت گرفته است. تا امروز ان‌شاءا... تكلیف همه‌چیز مشخص خواهد شد.
توضیحات فتحی از اروپا
امیرحسین فتحی، مدیرعامل استقلال هم این روزها در خارج از كشور به سر می‌برد. او به اروپا رفته تا پیگیر این پرونده باشد. فتحی مثل همه هواداران نگران این مسأله است. استقلال به خاطر حل مشكل پروپئیچ حتی آیاندا پاتوسی را از دست داد و حالا با مشكلاتی روبه‌رو شده است. فتحی درباره آخرین شرایط این پرونده به جام‌جم می‌گوید: ان‌شاءا... تا روز دوشنبه (فردا) پول این بازیكن را پرداخت می‌كنیم. باید پول او پرداخت شود. رایزنی كرده و با مسؤولان جلسه داشته‌ایم. در حال حل این مشكل هستیم. به چیزی هم جز این پرونده فكر نمی‌كنیم. فعلا مهم‌ترین بحث در باشگاه استقلال همین بحث پروپئیچ است و باید تكلیفش را روشن كنیم. البته راه دیگری جز پرداخت پول به این بازیكن نداریم و باید پولش پرداخت شود.